بیش از 4 هزار زندانی دراستان اصفهان با استفاده از ارفاقات قانونی در 6 ماهه اول سال آزاد شدند

14:09 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۷۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عضو کارگروه ستادکاهش جمعیت کیفری استان اصفهان گفت: 4 هزارو 23 زندانی محکوم از زندان های استان اصفهان طی 6 ماهه اول سال جاری با استفاده از تسهیلات و ارفاقات قانونی قضایی از زندان آزادو به آغوش خانواده وجامعه بازگشته اند.

خبرگزاری میزان - علیرضا بابایی اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و دومین اولویت مهم سازمانی پیرامون کاهش جمعیت کیفری با تعامل و تدابیر مراجع قضایی در شهرستان ها و مرکز استان تعداد 4هزارو 23 نفر از زندانیان محکوم کیفری در زندان هابه آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش روسای زندان ها و مددکاران و کارشناسان قضایی در اجرای احکام در بررسی پرونده های قضایی مددجویان موجب شد تا با استفاده از ظرفیت های قانونی و ارفاقی تخفیف مجازات گرفته و یا زندانی براساس آزادی مشروط یا پایان حبس از بند رهایی یابند.

عضو کارگروه ستادکاهش جمعیت کیفری استان گفت:تعداد 385 نفر از زندانیان با استفاده از پیگیری پرونده مددجویان در اخذ رضایت شکات رخ داده و هزارو 847 نفر با اخذ مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند.

بابایی درادامه افزود: تعداد1هزارو 100 زندانی بااستفاده از پیگیری کارشناسان قضایی واجرای احکام تقلیل مجازات یافته و تعداد 691 زندانی نیز مشمول آزادی مشروط شده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:با تلاش وپیگیری های مداوم روسای زندان ها،کارشناسان قضایی و اجرای احکام و دیگر کارکنان در تمامی زمینه های آزادی با استفاده از ارفاقات قانونی شاهد رشد بیشتری باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *