36 پرونده قصاص با همت دادگستری استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال به سازش ختم شد

14:17 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۶۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 36 پرونده قصاص در استان سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است .

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا امروز در ششمین کارگروه صلح در پرونده های قصاص اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص، ششمین جلسه کارگروه در استان تشکیل شد که نتایج بسیار خوبی را در زمینه سازش پرونده های مهم در استان به دنبال داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون با همکاری کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف و هماهنگی هایی که بین مبادی ذیربط صورت گرفت 36 فقره پرونده قصاص در استان سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا گفت: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قصاص است که بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومین با جلب نظر مساعد اولیای دم است.

وی ادامه داد: در همین راستا استان سیستان و بلوچستان در استفاده از بزرگان اقوام، علما و افراد صاحب نفوذ برای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش سابقه دیرینه و درخشانی دارد که بتوانیم از این ظرفیت های بیش از پیش استفاده کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *