سرپرست مجتمع قضایی مدرس: 6 درصد پرونده‌های وارده به مجتمع کاهش یافته است/ 15هزار و 485 فقره پرونده مختومه شده است

10:37 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۲۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست مجتمع قضایی مدرس درباره میزان پروندهای مختومه شده در مجتمع قضایی مدرس گفت: حدود 15هزار و 485 فقره پرونده در این مجتمع مختومه شده و تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد كاهش داشته است.

روح الله اعظمی ساردوئی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعداد ملاقات مردمی‌ انجام شده در چند ماهه اخیر اظهار کرد: در شش ماه اخير تعداد 180 مورد ملاقات مردمی صورت گرفته است.

تقاضای تجديدنظر در رأی صادره از مهمترین درخواست‌ها در ملاقات‌های مردمی

وی درباره مهمترین موضوعاتی که در این دیدارها از سوی مراجعان مطرح شده است، گفت: پيگيری پرونده‌ها، تسريع در رسيدگي ها، تقاضای تجديدنظر در رأی صادره و تقاضای ثبت لايحه در پرونده‌ها از مهمترین موارد درخواستی از سوی مراجعان بوده است.

سرپرستی مجتمع قضایی شهید مدرس در ادامه یادآور شد: در جلسات مستمر هفتگی که با مراجعان به این مجتمع قضایی انجام می‌شود، اظهارات با دقت استماع شده و پرونده‌ها به‌سرعت و با بررسی جوانب رسیدگی می‌شود تا خواسته‌ها و نظرات مردم به نتیجه درست و لازم برسد.

اعظمی ساردوئی همچنین افزود: در صورت لزوم و موارد خاص، پرونده‌ها به مراجع خاص و بالاتر ارسال می‌شود و پرونده‌هایی که لازم باشد دادگاه‌های تجديدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ورود 15 هزار و 737 فقره پرونده به مجتمع قضایی مدرس

وی درباره تعداد پرونده‌های ورودی به مجتمع قضایی مدرس در 6 ماهه اخیر گفت: تعداد 15 هزار و 737 فقره پرونده در 6 ماه نخست امسال به این مجتمع وارد و رسیدگی شده است.

کاهش 6 درصدی پرونده‌های ورودی

سرپرست مجتمع قضایی شهید مدرس درباره حجم پرونده‌های ورودی به این مجتمع، نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به مجتمع قضایی شهید مدرس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد كاهش داشته است.

رسیدگی به 89 فقره پرونده كثيرالشاكی

اعظمی ساردوئی درباره تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی بررسی شده در مجتمع قضایی مدرس از ابتدای سال تاکنون نیز گفت: تعداد 89 فقره پرونده كثيرالشاكی رسیدگی و مختومه شده است.

15هزار و 485 فقره پرونده مختومه شده است

وی درباره میزان پروندهای مختومه شده در مجتمع قضایی مدرس در 6 ماه اخیر نیز گفت: حدود 15هزار و 485 فقره پرونده در این مجتمع مختومه شده است و تعداد این پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد كاهش داشته است.

با كمبود كادر اداری و قضایی مواجه هستیم

سرپرست مجتمع قضایی شهید مدرس در عین حال اظهار کرد: كمبود كادر اداری و قضایی، عدم امكان استفاده از وسايل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و ورودی زياد پرونده‌ها از جمله مشکلاتی هستند که با آنها مواجه هستیم.

6 درصد پرونده‌های کیفری به صورت الكترونيكی رسیدگی شده است

اعظمی ساردوئی درباره دادرسی‌های الکترونیک انجام شده در مجتمع قضایی مدرس توضیح داد: حدود 6 درصد پرونده های ورودی کیفری به صورت الكترونيكی رسیدگی شده است.

شرح معاضدت‌های قضایی انجام شده

وی با اشاره به معاضدت‌های قضایی صورت گرفته نیز عنوان کرد: ايجاد شورای حل اختلاف ويژه صلح و سازش در مجتمع مدرس، راه اندازی دفتر ويژه پيگيری برنامه عملياتی، فعاليت های جهادی و خارج از وقت اداری در ايام تعطيلات، تشويق مادی و معنوی پرسنل، بازديدهای مكرر و مستمر از شعب، انجام ملاقات های مردمی مستمر و پاسخگویی به مراجعان، پيگيری انجام استعلامات قضایی با پيك ويژه، افزايش اوقات رسيدگی، پيگيری پرونده های ويژه (كثير الشاكی) و كاهش پرونده های مسن و معوق از جمله معاضدت‌های قضایی انجام شده از ابتدای سال تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران: افزایش امید و مسئولیت پذیری از اهداف امور فرهنگی است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *