رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری شهرستان راور: در برخورد با متجاوزان به بیت المال هیچ خط قرمزی نداریم

13:59 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۲۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان راور بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در برخورد با متجاوزین به بیت المال هیچ خط قرمزی نداریم.

خبرگزاری میزان - مسلم کاربخش در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی که با موضوع تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی و مبارزه با متصرفین اراضی به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفین برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان، در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در برخورد با متجاوزین به بیت المال هیچ خط قرمزی نداریم.

رئیس دادگستری شهرستان راور بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد.

وی با اشاره به جرم تصرف عدوانی، اظهار کرد: از ارگانها و مراجع ذیصلاح انتظار می رود که با متصرفین بیت المال برخورد قانونی کنند و ادارات ذیربط ضمن دقت در خصوص تغییر کاربری اراضی، املاکی را که مردم ناآگاهانه خریداری کرده اند تعیین تکلیف کنند تا خدای ناکرده حق کسی تضییع نشود و از موازی کاری که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده، اجتناب کرده و حتی الامکان مشکلات آنان از طریق غیرقضایی حل و فصل شود تا از ورودی پرونده‌ها به مرجع قضایی کاسته شود.

رئیس دادگستری شهرستان راور افزود: موضوع بیت‌المال جزو خطوط قرمز قوه قضاییه است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ریزبینانه و با نگاه کارشناسی و دقیق به این حوزه ورود کنند.

کاربخش همچنین با اشاره به بعضی از پرونده های مطروحه که مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورده است، اضافه کرد: باید با در نظر گرفتن مصالح مردم و در چارچوب قانون از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال برای حل مشکلات این حوزه استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان، عنوان کرد: انتظار داریم این دستگاه‌ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

مجتبی استوارزاده در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال تصریح کرد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال؛ برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

وی به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان به این ساخت و سازهای غیر مجاز، بر ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور ضمن تاکید بر اجرای هرچه بهتر و سریعتر طرحهای هادی روستایی بیان کرد: ادارات شهرستان در جلسات کمیسیون خود، موضوع طرح های هادی را پیگیری کنند تا رضایت عموم مردم جلب شود.

وی افزود: باید در راستای صیانت از حقوق بیت المال تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندیم که حقوق بیت المال حفظ شود و اراضی متعلق به ادارات دولتی شناسایی شود وکسی که ادعا می‌کند زمین‌ها و اراضی دولتی متعلق به ایشان می‌باشد باید کمیته‌های لازم تشکیل شده و ضمن شناسایی متجاوزین به املاک دولتی و افراد رانت خوار، دست آن‌ها از حقوق بیت المال قطع شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *