رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس بنیاد مسکن: بیش از ۳میلیون ۷۶۷ هزار فقره سند در سراسر کشور برای روستاییان صادر شده است

15:05 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۲۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۹۹ فقره سند توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در سراسر کشور برای روستاییان صادر شده است.

خبرگزاری میزان - اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در مراسم اختتامیه همایش ٢ روزه کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که صبح امروز جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی عبداللهی رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صفدر نیازی سازمان امور اراضی کشور، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بحث سنددار کردن خانه‌های روستاییان، اظهار کرد: در راستای فرمایشات حضرت امام(ره) در خصوص تبیین خدمات و زحمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم
و به خصوص مردم روستایی، وظیفه دارم به زحمات و خدمات سازمان ثبت اشاره کنم.

وی افزود: سنددار کردن خانه های روستایی، تثبیت مالکیت روستاییان است که سبب می‌شود روستاییان اطمینان کافی از مالکیت خود بر واحدهای مسکونی و ملک خود را داشته باشند.

نیکزاد گفت: سنددار کردن خانه های روستایی ثمرات خوبی برای روستاییان دارد به طوری که برای استفاده از تسهیلات بانکی و سایر خدماتی می‌توانند از اسنادی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار آنها گذاشته است به عنوان تضمین دریافت تسهیلات مختلف استفاده کنند.

وی عنوان کرد: صدور سند برای خانه های روستایی از طرح دعاوی مختلف پیشگیری می کند و اگر صدوراسناد روستایی وجود نداشت در دستگاه قضایی تعداد زیادی پرونده مفتوح در بحث تعارض مالکیت اراضی مسکونی روستاییان داشتیم که این جزو خدمات ماندگار ادارات ثبت اسناد و املاک کشور است.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تکنولوژی نوین کار خود را بیشتر برنامه‌ریزی می‌کند، در گذشته اسناد به صورت دفترچه ای بود ولی در حال حاضر صدور سند ها تک برگی است که مختصات ۴ نقطه زمین برداشت می‌شود و اگر کوچکترین تعارض وجود داشته باشد امکان صدور سند دیگر وجود ندارند بنابراین اسناد تک برگی دقیق، در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

نیکزاد اظهار کرد: بنیاد مسکن در کشور تقریبا با تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان ثبت همکاری داشته است و با توجه به اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، تمامی این روستاها را تهیه طرح هادی کرده‌ایم که در تهیه این طرح با دستگاه‌های اجرایی مختلف ارتباط کاری داشته ایم.

وی در ادامه گفت: با دستور رئیس جمهور در بحث مسکن شهری نیز ورود کرده ایم همچنین چند روز گذشته دستور داده اند که بنیاد مسکن به بحث توسعه حرم عبدالعظیم نیز ورود کند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: در بحث سند دار کردن خانه های روستایی برنامه ریزی خوبی میان قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که در کنار سازمان ثبت اسناد قرار گیرد، انتخاب شده است که در همین راستا اداره ثبت اسناد و املاک تمامی استان‌های کشور به همراه بنیاد مسکن استان ها به سراغ روستاییان رفته تا نقشه برداری و تهیه اسناد روستاییان را انجام دهند.

نیکزاد عنوان کرد: ۳میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۹۹ فقره سند توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در سراسر کشور برای روستاییان صادر شده است و برنامه ریزی کرده ایم که در سال جاری ۱۲۳ هزار فقره سند صادر شود و قطعاً با جهت گیری که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد امکان دارد به ۲۰۰ هزار فقره سند نیز دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *