رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احساس همذات پنداری زیادی در ضبط پلان‌های تنگه ابوقریب می‌کردم/نوجوانان نیازمند آشنایی با دوران دفاع مقدس هستند

14:00 - 04 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۲۹۷
بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" گفت: فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" داستان مردمانی است که حاضرند برای باقی ماندن نام ایران از شیرین ترین اتفاقات زندگی خود بگذرند.

مهدی پاکدل بازیگر فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص نخستین دلیل مقبولیت و موفقیت این اثر در بین تماشاگران گفت: عدم شعارزدگی فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" اولین دلیلی بود که من بعد از خواندن فیلمنامه به سرعت بازی در آن را پذیرفتم. به نظر من دلیل اصلی موفقیت این فیلم و محبوبیت آن نزد مردم همین نکته است.

وی درباره مضمون فیلم جدید بهرام توکلی افزود: روایت اصلی این فیلم داستان دلداگی و ایثار انسان های بزرگ و آزاده ای است که برای کشور ایران از جان و مال و حتی زندگی خود گذشته اند. فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" داستان مردمانی است که حاضرند برای باقی ماندن نام ایران از شیرین ترین اتفاقات زندگی خود بگذرند.

مهدی پاکدل

بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" تجربه بازی در تنگه ابوقریب را بکر خواند و ادامه داد: برای من همیشه و همواره همکاری با توکلی یک اتفاق ویژه و به نوعی یک آرزوی سینمایی بود. به شدت در فیلم تنگه ابوقریب احساس همذات پنداری داشتم و در بسیاری از صحنه ها متاثر می شدم. اکثر عوامل گروه ما در زمان جنگ حضور داشتند و تجربه آنها در درک فضای آن زمان به شدت به بازیگران کار کمک می کرد.

وی فیلم تنگه ابوقریب را اثری برای ارتباط با نسل تازه انقلاب توصیف کرد و افزود: نوجوان نیازمند آشنایی با دوران دفاع مقدس هستند. نسلی که با دفاع مقدس نا آشناست و همه چیز برای وی در کتاب و عکس و فیلم خلاصه می شود. این نسل باید با تاریخ و از دوران دفاع مقدس آشنا شود و این فیلم تصویری واضح از آن دوران به مخاطب ارائه داده است. تمام فیلم تنگه ابوقریب برای تک تک بازیگران تکان دهنده بود و ما خودمان را دقیقاً در همان زمان تصور می کردیم.

مهدی پاکدل

پاکدل با اشاره به شباهت ظاهری خود در فیلم تنگه ابوقریب با سرپرست آتش نشانان در فیلم "چهارراه استانبول" خاطرنشان کرد: دلیل اول هم شکلی این دو شخصیت همزمانی فیلمبرداری این دو اثر بود زیرا نمی شد چهره را به طرز متفاوتی گریم کرد. از این نگذریم که این شباهت برای شخص من دوست داشتنی بود. زیرا این دو شخصیت نشان دهنده یک قهرمان در دو برهه زمانی مهم در تاریخ ایران را نشان می داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *