رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

103 متخلف در استان کرمان به مراجع قضایی معرفی شدند

15:08 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۲۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بازرس کل استان کرمان گفت: در سال جاری ضمن تشکیل 30 پرونده تخلفاتی بر مبنای ۵۲ گزارش تخلفاتی، 103 نفربه اتهاماتی از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

خبرگزاری میزان - احمد آبیار در نشست شورای قضایی استان کرمان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان،دادستان مرکز استان برگزار شد، گفت: براساس تلاش بازرسان سازمان بازرسی استان کرمان 15 میلیون و 470 هزار و 600 مترمربع اراضی شهری نیز رفع تصرف شده و بالغ بر 6 هزار و 924 میلیارد و 168 میلیون و 860 هزار و 955 ریال وجه در قالب وصول طلب، استرداد وجه، محکومیت کیفری و ... به بیت المال برگشت داده شده است.

بازرس کل استان کرمان با تاکید بر این مطلب که مدیران خادم مردم و دستگاه های نظارتی مشاور و امین مدیران برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هستند، گفت: در سال جاری ضمن تشکیل 30 پرونده تخلفاتی بر مبنای ۵۲ گزارش تخلفاتی، 103 نفر به اتهاماتی از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که بر مبنای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچ مصونیتی برای مفسدین در هر جایگاه و تحت هر عنوانی متصور نیست، تصریح کرد: در سال جاری 123 پرونده بازرسی در استان کرمان تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.بازرس کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال جاری 40 متهم کیفری نیز توسط سازمان بازرسی به دستگاه قضایی معرفی شده اند، اظهارکرد: 212 پیشنهاد اصلاحی نیز از سوی سازمان بازرسی طی سال جاری مطرح شده است.

آبیار به حمایت سازمان های نظارتی از مدیران شجاع و سالم اشاره و بیان کرد: سازمان بازرسی استان کرمان تلاش دارد که از اقدامات قانونی و ریسک پذیری مثبت مدیران در راستای خدمت به مردم و جامعه حمایت نماید و از این رو، بازرسان این سازمان به عنوان مشاوران امین و دلسوز مدیران در رفع بسیاری از تنگناها و مشکلات در کنار مدیران بوده و هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *