بازیگری که یک عمر زحمت کشیده حقش خانه نشینی نیست/پیشکسوتان بازیگری به راحتی کنار گذاشته می‌شوند

6:30 - 03 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۶۰۶۴
بازیگر سریال "زیر هشت" گفت: سینمای امروز دچار باندبازی شده و همه یکدیگر را برای حضور در آثار معرفی می کنند و کسی به خاطر توانایی و سابقه اش انتخاب نمی‌شود. متاسفانه از اینها که بگذریم بحث ورود برخی بازیگران زن را براساس انتخاب‌های غیراخلاقی می توان کتمان کرد.

پوران‌دخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص سختی‌های حضور و ورود خود به عرصه بازیگری گفت: زمان ما حساسیت های کاری بسیار بالا بود. من به یاد دارم در اداره تئاتر تمرین می کردیم، برف و بوران و همه سختی‌های آن دوره را به جان می خریدم.

وی درباره حضور نسل جوان امروز در سینما افزود: در مورد حضور جوانان به عرصه بازیگری اگر درش را خوانده و استعداد داشته باشند هیچ ایرادی ندارد اما اینکه افرادی به یکباره  و بدون هیچ سابقه‌ای وارد این عرصه می‌شوند از نظر من درست نیست.

پیشکسوتان بازیگری به راحتی کنار گذاشته می‌شوند/خانه نشینی حق بازیگران با تجربه نیست

بازیگر سریال "زیر هشت" درباره فراموش شدن نسل پیشکسوت بازیگری تاکید کرد: خدا را شکر من طی این سالها همواره کار کرده ام اما متاسفانه بسیاری از نسل پیشکوست بازیگری ما به طور کلی از یاد رفته‌اند. بازیگرانی یک عمر زحمت بازیگری را کشیده‌اند حالا خانه نشین شده اند و هیچ اسمی از آنها شنیده نمی‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال بازیگرانی در خانه هستند که سالهاست بیکار شده اند و هیچ کاری به آنها پیشنهاد نمی شود. اینها ضعف حال حاضر فرهنگ و عرصه سینمای امروز است که به راحتی پیشکسوتان کنار گذاشته می شوند.

بازی سریال "نرگس" درباره پختگی یک بازیگر در سن بالای پنجاه سال اذعان کرد: همواره در تاریخ بازیگری بازیگرانی یک روزه آمده و یک شبِ رفته اند اما آنهایی که عمرشان را پای بازیگری گذاشتند حق نیست که امروز در کنج خانه بمانند.

پیشکسوتان بازیگری به راحتی کنار گذاشته می‌شوند/خانه نشینی حق بازیگران با تجربه نیست

وی راهکار خروج از وضعیت فعلی سینما را اینگونه شرح داد: بخش عمده این وضعیت را باید فیلمنامه نویسان درست کنند به این صورت که برای نسل میانسال و پیشکسوت نقش بنویسند. امروزه سینما به سمتی رفته که همه به فکر فروش هستند. البته حق دارند که انتظار بازگشت سرمایه داشته باشند اما نباید به بازیگران قدیمی ظلم شود و آنها در چرخه فروش بیشتر از گردونه خارج شوند.

مهیمن بازیگر پیشکسوت سینما را درگیر باندبازی دانست و ادامه داد: سینمای امروز دچار باندبازی شده و همه یکدیگر را برای حضور در آثار معرفی می کنند و کسی به خاطر توانایی و سابقه اش انتخاب نمی‌شود. متاسفانه از اینها که بگذریم بحث ورود برخی بازیگران زن را براساس انتخاب‌های غیراخلاقی و روابط نادرست نمی توان کتمان کرد و من نیز بسیار با این نوع ورود به سینما روبرو شده ام.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *