باید شرط استفاده از نهاد داوری در قراردادهای افراد گنجاده شود/ افتتاح ۳۷ موسسه و نهاد داوری

11:07 - 28 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۵۵۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری کل استان اردبیل با تشریح مزایای استفاده از نهاد داوری گفت: رای استفاده از ظرفیت موسسات داوری باید شرط استفاده از نهاد داوری در قرارداد‌ها در هنگام تنظیم در گنجانیده شود.

باید شرط استفاده از نهاد داوری در قراردادهای افراد گنجاده شود/ افتتاح ۳۷ موسسه و نهاد داورییوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به مزایای توسعه نهاد داوری اشاره کرد و گفت: کم هزینه بودن مراحل رسیدگی، متخصص بودن داور، در دسترس بودن داور، سرعت زیاد در رسیدگی‌ها و لازم الااجراء بودن رأی داور همانند رای قاضی از مزایای استفاده از داور است.

وی گفت: قانون استفاده از داور جزو قدیمی‌ترین قوانین ایران است که متأسفانه در کشور اجرا نمی‌شود و ارجاع دادن همه امور به نهاد‌های دولتی یک امر مرسوم شده در کشور است، حال آن که در کشور‌های پیشرفته برای استفاده از نهاد داوری تلاش‌های بسیاری از سوی تجار و بازرگانان و صنعتگران صورت می‌گیرد که نهایتا دولت‌ها را مکلف به اجرایی کردن آن می‌کند.

این مقام قضایی بیان کرد: هم اکنون در استان اردبیل ۳۷ موسسه و نهاد داوری افتتاح و آماده فعالیت است.

خدادادی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت موسسات داوری باید شرط استفاده از نهاد داوری در قرارداد‌ها در هنگام تنظیم در گنجانیده شود تا با استفاده از آن برای رفع اختلافات به این موسسات ارجاع داده شوند. این امر سبب می شود طرفین از مزایای استفاده از آن برخوردار شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل ظرفیت اتحادیه‌ها را در سالم سازی محیط کسب و کار متذکر شد و افزود: اتحادیه‌ها با نظارت و رصد فعالیت‌های اصناف می‌توانند در کاهش جرائم موثر باشند و در این راستا نیز دستگاه قضایی استان از فعالیت‌های مشروع و قانونی اتحادیه‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *