رئیس کل دادگستری ایلام از کانون کارشناسان رسمی دادگستری بازدید کرد

15:26 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۴۶۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری ایلام با همراهی جمعی از مسئولان قضایی از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بازدید کرد و گفت: امر کارشناسی در تحقق عدالت در جامعه و صدور آراء متقن قضایی اهمیت دارد.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی با همراهی جمعی از مسئولان قضایی از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بازدید کردند.

علی‌محمدی در بازدید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری ایلام ضمن اشاره به اهمیت امر کارشناسی در تحقق عدالت در جامعه و صدور آراء متقن قضایی اظهار کرد: در بازدیدهای انجام شده از شعب و حوزه های قضایی و در بررسی پرونده های معوق و مسن، عدم ارائه نظر دقیق کارشناسی در زمان مصوب قانونی از دلایل اصلی تاخیر در صدور آراء محاکم قضایی بود.

وی بر ارائه نظر کارشناسی در زمان معین، خودداری از اعلام نظر ناقص کارشناسی، عدم پذیرش پرونده هایی که در صلاحیت کارشناس نباشد، پرهیز از مسامحه و سهل انگاری، توجه به اخطاریه های مقام قضایی، تمدید پروانه کارشناسی در زمان مقرر و عدم ارائه مدارک به افراد فاقد صلاحیت تاکید کرد.

علی‌محمدی با اشاره به مسئولیت اخلاقی، مدنی، کیفری و انتظامی کارشناسان، نظارت بر این مجموعه را در راستای صیانت و حفاظت از آنان خواند و گفت: رفتار کارشناس باید حرفه ای و مطابق موازین اسلامی و مبتنی بر رعایت شان و کرامت مردم و مراجعین باشد.

رئیس کل دادگستری ایلام ارتقاء سطح علمی و تخصصی، ضرورت آشنایی با مفاهیم مورد نیاز حقوقی و قضایی و آموزش مستمر کارشناسان رسمی دادگستری را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: دادگستری استان از پیشرفت و تعالی قانونی نهاد کارشناسی در استان حمایت می کند.

در این بازدید رئیس و اعضاء هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دادگستری استان، به بیان نقطه نظرات و نیازمندی های خود پرداختند.

گفتنی است معاونین قضایی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان دکتر علی‌محمدی را در این بازدید همراهی می کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *