رئیس کل دادگستری فارس: تأخیر بدون دلیل در کار ارباب رجوع مجاز نیست

17:00 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۷۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: تأخیر و تعویق بدون دلیل در کار ارباب رجوع حتی برای یک روز مجاز نیست.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان فارس همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس به صورت سرزده از حوزه قضایی کامفیروز بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این بازدید، اظهارکرد: انجام به موقع تکالیف قانونی توسط قضات و کارکنان، تکریم ارباب رجوع و توجه به حقوق عامه زمینه افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را فراهم می کند.

وی یکی از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه را عدم تعویق کار مراجعان خواند و افزود: تأخیر و تعویق بدون دلیل کار ارباب رجوع حتی برای یک روز مجاز نیست و نظارت بر این امر وظیفه مسئولان واحدهای قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: با انجام دیدارهای سرزده، نوعی نظارت و رسیدگی به امور مراجعان صورت گرفته و مسئولان قضایی از نزدیك در جریان امور قضایی، مسائل و مشكلات مراجعه‌كنندگان به حوزه های قضایی و قضات رسیدگی كننده به پرونده ها قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: نظارت در مجموعه قضایی استان به صورت مدون و برنامه ریزی شده در شاخص های مرتبط با سند تحول قضایی در طول سال با حضور بازرسان انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در این بازدید ضمن حضور در شعب دادگاه عمومی بخش کامفیروز و گفت‌وگو با قضات و کارکنان از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های مطروحه قرار گرفت و کمبودهای موجود را  نیز از نزدیک بررسی و با تعدادی از مرجعان در راستای رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنان ملاقات کرد.

حوزه های قضایی کامفیروز در 80 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *