رفع موانع حقوقی اجرای پروژه «شیرازـ اصفهان» در دستورکار دادگستری استان فارس

16:30 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۶۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس، گفت: رفع موانع حقوقی و قضایی در مسیر اجرای پروژه آزاد راه «شیراز ـ اصفهان» مد نظر دادگستری استان است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از روند تکمیل پروژه  آزاد راه «شیراز ـ اصفهان» بر پیگیری رفع موانع این طرح ملی در کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان تأکید کرد.

حجت السلام و المسلمین سید کاظم موسوی اظهارکرد: تکمیل پروژه عظیم ملی آزاد راه شیراز به اصفهان تأثیر بسزایی در حمل و نقل جاده ای استان دارد و علاوه بر تسریع فرایند توسعه استان زمینه کاهش هزینه های سفر و همچنین پیشگیری از برخی خسارات مالی و جانی را در پی خواهد داشت.

وی  گفت: پیش از این نیز در راستای حفظ منافع عمومی، دادستانی استان فارس در بحث جلوگیری از تصرف زمین‌های حاشیه این آزاد راه توسط افراد سودجو ورود جدی داشته و این نظارت در قالب تذکرات پیشگیرانه به مسئولان ذی ربط نیز ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس رفع موانع حقوقی و قضایی در مسیر اجرای این پروژه را در مد نظر دادگستری استان خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در راستای تملک اراضی و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی قطعه ۸ این آزاد راه به کار گرفته شد.

حجت السلام و المسلمین موسوی با تاکید بر نظارت بیشتر نهادهای متولی امر زمین در جهت جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی حاشیه ای آزاد راه،  یادآوری کرد: گشت های مراقبتی طبق تکلیف قانونی باید از هر گونه تعرض به این اراضی جلوگیری کنند و نهاد های متولی نیز آغاز هر گونه عملیات اداری در جهت تغییر کاربری اراضی حاشیه ای آزاد راه را به دادستانی مرکز استان و یا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با تاکید بر برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی با هر گونه تجاوز و تعدی به اراضی حریم آزاد راه، اضافه کرد: شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم مسئولیت رسیدگی به پرونده های تشکیل شده  در این حوزه را بر عهده خواهند داشت.

با توجه به منفعت عمومی جامعه در نتیجه راه اندازی آزاد راه  «شیراز ـ اصفهان» پیگیری رفع موانع در راستای تکمیل هر چه سریع تر این شاهراه مواصلاتی مصداق صیانت از حقوق عامه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *