متهم محکوم به قصاص در شهرستان بروجن با رضایت اولیای دم بخشیده شد

14:42 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۹۵۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیای از بخشش یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم خبر داد.

خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی اظهار کرد: در سال 1397 به دنبال یک فقره درگیری خانوادگی فردی 60 ساله فوت می شود که بلافاصله مراتب دستگیری متهم آغاز و با تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرم وی شروع می شود. بهرامی افزود: پس از انجام مراحل دادرسی و رسیدگی های قضایی، متهم پرونده با رأی دادگاه به قصاص نفس و پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم می شود و این رأی در دیوان عالی کشور نیز تأئید می شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال بختیاری عنوان کرد: پس از صدور رأی تلاش های بسیاری از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف برای دریافت رضایت از اولیا دم انجام شد که سرانجام با وساطت و میانجیگری های خیر اندیشان و مصلحین شوراهای حل اختلاف شهرستان بروجن، اولیای دم به حرمت سیدالشهدا و به عشق امام حسین(ع) از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص محکوم علیه گذشت کردند.

بهرامی در پایان ضمن تجلیل از اقدامات مرکز توسعه حل اختلاف استان چهار محال بختیاری برای حل و فصل دعاوی و برقراری صلح و آشتی میان اصحاب دعاوی از اقدام انسان‌دوستانه خانواده اولیا دم كه با گذشت خود ضمن اعطای حيات انسانی به فرد خطاکار زمينه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم كردند، قدردانی كرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *