دادستان لرستان از زندان شهید لاجوردی خرم آباد بازدید کرد

10:20 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۷۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب همراه با تعدادی از مسئولان قضایی استان لرستان با حضور مدير كل هماهنگی امور استان‌ها و سازمان‌های تابع قوه قضاييه و هیئت همراه از زندان شهید لاجوردی شهرستان خرم آباد بازدید کردند.

خبرگزاری میزان – داریوش شاهونوند دادستان و معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در امور اجرای احکام و مدیر کل زندان‌های استان لرستان با حضور یدالله موحد مدير كل هماهنگی امور استان‌ها و سازمان‌های تابع قوه قضاييه و هیئت همراه درجریان بازدید از زندان شهید لاجوردی شهرستان خرم آباد و کارگاه‌های دایر در این زندان از نزدیک با مددجویان دیدار و گفت وگو کردند.

در این برنامه از کارگاه‌های دایر در زندان شهید لاجوردی خرم‌آباد از جمله کارگاه‌های «سفالگری، سنگ های تزیینی، قالی بافی، تسبیح سازی، گلیم بافی، خیاطی، تولید دستمال کاغذی» نیز بازدید شد.

داریوش شاهونوند در حاشیه این بازدید و در جمع مددجویان درباره اصلاح مجرمان، گفت: سخن از اصلاح مجرمان مربوط به فلسفه مجازات است که نگرش های متعددی در مورد آن وجود دارد اما مهمترین فلسفه مجازات بحث باز اجتماعی شدن مجرمان و آماده کردن او برای یک زندگی سالم در کنار تنبیه بزهکار و تشفی بزه دیده است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولان زندان ها در مسیر اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان گام برمی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان، اظهار کرد: در سند تحول قضایی موضوع اصلاح مجرمان به عنوان ماموریت ششم پیش بینی شده است، بنابراین برنامه‌های فرهنگی و مربوط به اشتغال زندانیان باید سرلوحه کار قرار گیرد.

 شاهونوند همچنین با اشاره به اشتغال حدود 250 زندانی در 7 کارگاه دایر در زندان شهید لاجوردی شهرستان خرم آباد، افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی در مسیرحرفه آموزی و اشتغال زندانیان در استان لرستان انجام می شود و در بحث اشتغال‌زایی درون زندان عملکرد مسئولان زندان شهید لاجوردی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید:

با دستور دادستان‌ لرستان از تغییر کاربری غیرمجاز ۱۰ هکتار از اراضی روستایی جلوگیری شد

انتهای پیام/


برچسب ها: بازدید دادستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *