5 هیئت صلح و سازش اصناف در اتاق اصناف استان یزد تشکیل شد

15:21 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۰۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هفت روز پس از  تأکید رئیس قوه قضاییه در سفر به استان یزد مبنی بر استفاده از هیئت‌های صلح در حل و فصل دعاوی و اختلافات، 5 هیئت صلح در اتاق اصناف استان یزد افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آیین افتتاح هیئت‌های صلح، اظهارکرد: تلاش شورای حل اختلاف برای استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم در حل وفصل مشکلات و اختلافات است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و رویکرد مردمی سازی قوه قضاییه مورد تأکید سند تحول قوه قضاییه است و در سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد نیزمورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف با شناخت از جامعه هدف و اقشار، بعنوان پیشکسوت و ریش سفید، تجربیات، از نفوذ کلام مردم در راستای حل مشکلات و اختلافات استفاده می کنند تا تنش ها، کینه ها و زخم های دیرین، مرتفع و صمیمیت و مهربانی در بین مردم گسترش پیدا کند.

رئیس شورای قضایی استان افزود، در آموزه های دینی و روایات و آیات قرانی بر اصلاح ذات البین که نقطه مقابلش افساد ذات البین است تأکید شده است که به دو نفر که دچار درگیری و اختلاف و قهر می شوند توصیه شده، ابتدا یکی از طرفین درگیری، پیشقدم در سازش شود اگر نتوانست دیگران دخالت کنند.

وی به ضرورت آموزش حقوق کاربردی اشاره کرد و از آمادگی دستگاه قضایی برای ارائه این آموزش ها خبر داد و گفت: تنظیم یک قولنامه دقیق و عقد یک قرار داد متقن، می تواند از بسیاری از اختلافات پیشگیری کرده و زمینه هرگونه سوء استفاده را کاهش دهد. 

رئیس کل دادگستری استان، تصرح کرد: وجود هیئت‌های صلح نیاز امروز جامعه است و می تواند احساس امنیت را در جامعه افزایش دهد.

هفت روز پس از  تأکید رئیس قوه قضاییه در سفر به استان یزد مبنی بر استفاده از هیئت‌های صلح در حل و فصل دعاوی و اختلافات با تلاش دادگستری و همکاری اصناف یزد، 5 هیئت صلح در صنوف «نمایشگاه داران اتومبیل، مشاوران املاک، تعمیرکاران اتومبیل، صنایع چوب و صنف آلمینیوم کاران» در اتاق اصناف راه انداری و افتتاح شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *