رئیس کل دادگستری استان ایلام از کشتارگاه ایلام بازدید کرد

15:16 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۲۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام با همراهی جمعی از مسئولین قضایی و مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان از کشتارگاه ایلام بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی با همراهی جمعی از مسئولین قضایی و مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان از کشتارگاه ایلام بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ضمن بازدید از واحدهای مختلف کشتارگاه ایلام اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های مشروع واحدهای تولیدی و نظارت بر حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی از بخش های مختلف کشتارگاه ایلام و فرآیند کشتار و ذبح دام در این کشتارگاه بازدید بعمل آمد.

وی ضمن استعلام از کلیه ملاحظات شرعی، فنی و مدیریتی در تمام مراحل و در تمام خطوط این کشتارگاه نکات لازم را در جهت افزایش کیفیت نظارت‌های بهداشتی خاطرنشان کرد.

علی‌محمدی وضعیت بهداشتی کشتارگاه ایلام را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: رعایت استانداردهای مورد نیاز و رفع برخی مشکلات این کشتارگاه باید در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد تا گوشت سالم و بهداشتی به سهولت به دست مردم استان برسد.

وی اذعان کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دادگستری استان ایلام، پیگیر تمام مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی استان بوده و در چارچوب قوانین و مقررات از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می نماید.

رئیس دادگستری استان ایلام، در این بازدید با اشاره به این که وجود کشتارگاهی با ساختار های بهداشتی مناسب باعث ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و تامین امنیت غذایی مردم می شود بر مؤثر بودن این کشتارگاه در راستای جلوگیری و حذف کشتار های غیر مجاز و کنار جاده ای تاکید کرد.

در این بازدید مسائل و مشکلات مختلف کشتارگاه ایلام احصاء و دستورات مقتضی برای رفع موانع و مشکلات مطروحه صادر شد و مقرر شد که این موارد در فرجه زمانی مشخص، اصلاح گردند و زمینه برای خرید دام مازاد عشایر استان و کشتار دام های خریداری شده فراهم شود.

همچنین رئیس کل دادگستری استان ایلام از سایر واحدهای تولیدی مرتبط با کشتار دام و مرغ در استان بازدید کرد و زنجیره کامل فرآیند عرضه گوشت در این واحدها را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، علی‌رحمی معاون دادستان مرکز استان، تعمیرکاری معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری، احمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان، یاسمی مدیرکل امور عشایری استان، خانمحمدی رئیس اتحادیه عشایر استان، شکری معاون توسعه بازرگانی و رحیمی معاون بهبود تولیدات دامی، رئیس کل دادگستری استان را در این بازدید همراهی می کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *