42 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم می‌شود

15:43 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان آمار صلح و سازش در استان را 42 درصد اعلام کرد و گفت: انتظار می رود با استفاده از همه ظرفيت‌های موجود و با توجه به فرهنگ مهرورزی و اخلاق‌مداری مردم، اين آمار افزايش يابد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری به صورت سرزده از مجتمع قضايی شهيد مطهری اصفهان بازديد به‌عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جریان بازدیدهای سرزده از مجتمع های قضايی شهر اصفهان با حضور در مجتمع شهيد مطهری، به صورت چهره به چهره با كاركنان و مراجعان ملاقات و به بررسی مشكلات مربوط به اين مجتمع پرداخت.

رئيس کل دادگستری استان اصفهان در جريان اين بازديد بيان کرد: مهمترين مشكل اين مجتمع، نامناسب بودن فضای فيزيكی برای مراجعان و كاركنان است و تلاش بر اين است كه با برنامه‌ريزی و اتخاذ تدابيری، تا حد امكان اين مشكلات را به حداقل برسانيم و با افزايش كيفيت خدمت‌رسانی موجبات رضايتمندی هرچه بيشتر ارباب رجوع را فراهم کنیم.

وی از حجم بالاي ورودی پرونده به دستگاه قضا بعنوان يكی از اصلی ترين مشكلات ياد و خاطرنشان کرد: يكي از معضلات دستگاه قضا افزايش سنواتی ورودی پرونده است كه با توجه به سياست دستگاه قضايی، مبنی بر كاهش ورودی پرونده، باید با شناسايی زمينه ها و بسترهای توليد جرم و همكاری دستگاه های ديگر گام های موثرتری در پيشگيری از وقوع جرم برداشته شود

مسئولان شورای حل اختلاف استان با استفاده از تمام ظرفيت‌ها در جهت ترويج صلح و سازش تلاش نمايند

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در آيين تكريم و معارفه رئيس شوراهاي حل اختلاف استان اصفهان، به اقدام ويژه حضرت امام خميني (ره) در راستای نظام سازی، اشاره و بيان کرد: يكی از اقدامات ويژه حضرت امام خمينی (ره) در بدو پيروزی انقلاب، نظام‌سازی بود. بدين معنی كه ايشان با طراحی نهادها، سازمان‌ها، كميته ها و موسسات، به سامان‌دهی مسائل و امورات كشور مبادرت ورزيدند.

وي افزود: اين نظام سازی، تا سال‌ها بعد در تمامی سازمان‌ها و قواي سه گانه كشور ادامه پيدا كرد و يكی از مصداق‌های آن تاسيس شوراهای حل اختلاف در قوه قضاييه بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تشريح اهميت جايگاه شوراهای حل اختلاف، بيان کرد: هدف از تشكيل شوراهای حل اختلاف، استفاده از ظرفيت‌های موجود در جامعه در تمام سطوح در جهت برقراری صلح و سازش و جلوگيری از تشكيل پرونده‌های قضايی است و همچنان اين هدف از اصلی‌ترين اهداف شوراهای حل اختلاف به شمار می آيد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری آمار صلح و سازش در استان را 42 درصد اعلام و تصريح كرد: آمار صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان 42 درصد و بالاتر از ميانگين كشوری است اما انتظار می رود با استفاده از همه ظرفيت‌های موجود و با توجه به فرهنگ مهرورزی و اخلاق‌مداری مردم اين استان با تلاش بيشتر اين آمار افزايش يابد.

وی داشتن نيت خدايی در هر كاری را رمز موفقيت آن كار دانست و خاطر نشان کرد: اگر مسئولان شورا با نيت خدايی و نه با هدف افزايش آمار كه در جهت رضای پروردگار فعاليت کنند اتفاقات بسيار بهتری در مجموعه شوراها به وقوع می پيوندد.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان در پايان با تشكر از همه كاركنان شوراهای حل اختلاف استان كه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، آرزوی توفيق و سعادت کرد.

در اين نشست از تلاش‌های سيدمحمد موسويان تقدير و حميد بهراميان به عنوان معاون توسعه حل اختلاف دادگستری كل استان اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *