4 محکوم با همت دادگستری کل بوشهر از قصاص‌ نفس رهایی یافتند

14:40 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۱۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، درچهارماهه نخست سال‌جاری 4 فقره از پرونده‌های قصاص با تلاش دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان این پرونده‌ها از قصاص نفس منجر شد.

علی جمادی در گفت‌وگو با میزان، در تبیین اقدامات دادگستری کل استان بوشهر در حوزه آزادی زندانیان محکوم به قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که ریشه در مبانی فقهی دارد و در قانون نیز حدود اجرای آن مشخص است اما در آموزه های دینی ما عفو و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم شمرده شده است.

وی افزود: برهمین اساس و باتوجه به  تاکید رئیس قوه قضاییه جهت تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس، دادگستری کل و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر در پرونده‌های قصاص تلاش جدی برای جلب رضایت اولیای دم و گذشت از حق قصاص دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال‌جاری پرونده‌های تمامی محکومان به اجرای قصاص مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: بر این اساس با تلاش دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان در تیرماه سال‌جاری 4 فقره از پرونده‌های قصاص منتهی به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان این پرونده‌ها از قصاص نفس شد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۳ هزار پرونده در دادگستری بوشهر با سازش مختومه شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *