رئیس کل دادگستری بوشهر به مشکلات 80 نفر از مددجویان زندان دشستان رسیدگی کرد

14:47 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۳۳۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر ، در بازدید از زندان دشتستان به درخواست‌ها و مشکلات 80 نفر از مددجویان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر با همراهی معاون قضایی ،سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر، مسئولان دادگستری شهرستان دشتستان، از زندان شهرستان دشتستان و اردوگاه کاردرمانی در استان بازدید کرد.

علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در چهاردهمین بازدید خود از زندان های استان بوشهر در سال جدید و چهارمین حضور خود در زندان دشتستان، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و از نزدیک روند برنامه‌های مختلف بهداشتی، فرهنگی، امنیتی وعمرانی زندان را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت وبه درخواست‌ها و مسایل و مشکلات  80 نفر از مددجویان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

وی در این بازدید هدف از حضور همکاران قضایی در زندان را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد.

 جمادی افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری، مسئولان قضایی و قضات به صورت مستمر با حضور در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گرفته و در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان انجام می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری، گفت: باید سیاست حبس زدایی را اعمال کرده و از عفو‌ها و تخفیف مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

وی در ادامه ضمن بازدید از اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های حرفه آموزی در زندانها اشاره کرد و گفت : در راستای ارتقا بخشی به اینگونه برنامه‌ها جهت بازآموزی و تولید نیروی انسانی ماهر درجامعه باید تلاش شود زیرا این امر می‌تواند نرخ بازگشت مجدد مددجویان را نیز توامان کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

وی با تاکید بر ارتقا وضعیت زندانیان و تکریم خانواده زندانیان، افزود: در برخورد با زندانیان و خانواده های آنان حفظ شأن و منزلت، کرامت انسانی، حرمت افراد و همچنین حقوق شهروندی آنها باید رعایت شود.

جمادی همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مجموعه زندان‌های استان این اقدامات را در مسیر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر دانسته و بر عزم و همت همه ارکان مجموعه زندانها در پیشبرد اهداف قضایی،تعامل مطلوب با دستگاه قضا و حرکت در مسیر بازپروری مددجویان تاکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *