دامغانی: برزیل با تصمیم کادرفنی ایران انتخاب شد/ معنوی‌نژاد یا اسفندیار گزینه‌های بهتری برای قطر عبادی‌پور هستند

8:45 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۲۰۱۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس والیبال ایران گفت: یک کادر فنی باهوش باید از بین انتقادات نکات مهم را پیدا کند و نقاط ضعف تیمش را ترمیم کند.

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار حساس تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های والیبال قهرمانی جهان اظهار داشت: پیش از آنکه بخواهم در مورد مباحث فنی صحبت کنم به نظرم کادر فنی تیم ایران از بین رقبای مختلف، خودشان برزیل را انتخاب کردند زیرا در صورت پیروزی مقابل هلند به یکی از تیم‌های آمریکا یا لهستان می‌خوردیم. با توجه به پتانسیل تیم ملی آمریکا و اضافه شدن بازیکنان با تجربه این تیم و شرایط میزبانی لهستانی ها، برزیل گزینه بهتری از دو تیم آمریکا و لهستان است. به شرط رعایت چند فاکتور مهم می توانیم مقابل برزیل بازی خوبی به نمایش بگذاریم و در سالیان قبل حتی در خاک برزیل و با سرمربیگری کواچ این تیم قدرتمند را شکست داده‌ایم و پیروزی مقابل آن‌ها دور از دسترس نیست.

این کارشناس والیبال تاکید کرد: قطعاً در مورد انتخاب ترکیب اصلی و بازیکنان کادر فنی بهترین تصمیم را خواهد گرفت چرا که نزدیکترین افراد به تیم ملی هستند و ما از کیلومترها فاصله نمی‌توانیم درباره انتخاب بازیکنان صحبت کنیم. اگر در دو فاکتور سرویس و دریافت عملکرد خوبی داشته باشیم می‌توانیم بازی قابل قبولی مقابل برزیل انجام دهیم.

وی با تاکید بر فاکتور سرویس، افزود: عملکرد تیم ملی والیبال در زدن سرویس از زمان روی کار آمدن بهروز عطایی و به ویژه در لیگ ملت‌ها بسیار عالی بود و هر کدام از بازیکنان که در خط سرویس حاضر می‌شدند یا امتیاز مستقیم می‌گرفتند یا دریافت اول تیم حریف را با مشکل مواجه می‌کردند. اگر بتوانیم مقابل برزیل سرویس‌های ریسکی و موثر بزنیم، توپ اول به خوبی به دستان رزنده نخواهد رسید و همین کافیست تا با نفرات بیشتری در دفاع روی تور حاضر شویم. از طرف دیگر باید مقابل تیمی مانند برزیل دریافت های خوبی داشته باشیم تا تنوع حملات‌مان بیشتر شود.

دامغانی در خصوص ترکیب احتمالی ایران مقابل برزیل، خاطرنشان کرد: مسلماً چیدمان بازیکنان داخل زمین و ترکیب ابتدایی بسیار مهم است. به نظرم بازیکنانی که دریافت خوب و ساعدهای مطمئنی دارند باید بیشتر به کار گرفته شوند. به نظرم عبادی‌پور با عملکرد درخشانی که در رقابت‌های اخیر داشته می‌تواند بهترین گزینه برای پست ۴ باشد و بخش عمده‌ای از دریافت عقب زمین را پوشش دهد. اگر به صحبت های کادر فنی و بازیکنان سایر تیم‌ها نیز دقت کنید روی عبادی پور حساب ویژه‌ای باز می کنند. هرچند شریفی در بازی‌های اخیر نمایش خوبی داشته اما مقابل تیمی مانند برزیل که بازیکنانش از فیزیک بسیار خوبی برخوردارند، معنوی‌نژاد یا اسفندیار می‌توانند گزینه‌های بهتری برای قطر عبادی‌پور باشند.

این مربی باتجربه در پایان گفت: رقابت‌های قهرمانی جهان پس از بازی‌های المپیک مهمترین رویداد والیبال است و کسب افتخار در این مسابقات برای مردم تمام کشورها حائز اهمیت است. متاسفانه در روزهای اخیر حواشی پس از انتقادات برخی کارشناسان نسبت به عملکرد تیم ملی به وجود آمد، اما در واکنش به این اتفاقات باید تاکید کنم که تمامی انتقادات از روی دلسوزی است و نباید کادر فنی این نقدها را به دید تخریب ببینند. یک کادر فنی باهوش باید از بین انتقادات نکات مهم را پیدا کند و نقاط ضعف تیمش را ترمیم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *