سخنگوی وزارت خارجه کشتار دانش آموزان یمنی را محکوم کرد

18:40 - 18 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۱۸۹
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امورخارجه جنایت جدید هواپیما‌های سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی را در شهر ضیحان استان صعده که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اطفال بی گناه منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، بهرام قاسمی روز پنجشنبه با ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار این جنایات از سوی کشور‌های مهاجم به یمن شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیرو‌های ائتلاف در جبهه‌های جنگی دارد و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحانی برخی کشور‌های مدعی حقوق بشر از سعودی و امارات افزود: آنان شریک در این جنایات جنگی هستتند و باید پاسخگو باشند.

قاسمی از سازمان ملل و کشور‌های اثرگذار خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش دهند و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

یک هفته پس از جنایت حمله به بیمارستانی در یمن، منابع یمنی خبر دادند که بمباران روز پنجشنبه یک اتوبوس حامل کودکان در شهر ضحیان استان صعده ۳۹ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی در پی داشته که عمده این افراد کودکان هستند.

به گزارش ایرنا، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، ادعا کرد که این حمله کسانی را هدف قرار داده است که شب گذشته با حمله موشکی به «جازان» به غیرنظامیان حمله کردند.

او با بیان اینکه حمله به مراکز پرتاب موشک‌های بالستیک حوثی ها، اقدامی مشروع و مطابق قواعد عرفی است، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را متهم کرد که از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

کتمان کردن حقیقت از سوی مقام نظامی سعودی در حالی است که شبکه‌های خبری جهان حمله هواپیما‌های این ائتلاف به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده (شمال) را پوشش دادند و اعضای صلیب سرخ جهانی نیز که در محل حضور دارند، وقوع این حمله را تایید کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *