رهایی 41 نفر از قصاص نفس با همت شوراهای حل اختلاف خوزستان

17:13 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۹۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان، گفت: با تلاش و کوشش اعضا شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان در 5 ماهه اول امسال، 41 نفر محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی با اعلام خبر رهایی از قصاص 41 محکوم در استان خوزستان، اظهار کرد: از این تعداد،  16 نفر در قالب «پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، از مجازات قصاص نجات یافتند.

وی افزود: همچنین از  569 زندانی آزاد شده از ابتدای امسال تاکنون، 251 نفر در قالب این پویش از زندان رها و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که این امر نشان می‌دهد استان خوزستان در اجرای این پویش حسینی جایگاه خوبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: در این بازه زمانی 5 ماهه از 96 هزار و 487 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان، 22 هزار و 87 پرونده با تلاش و همت اعضای این شورا، منتهی به صلح و سازش شده است که از این تعداد، 9 هزار و 803 فقره پرونده در راستای اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، مختومه شده است.

دهقانی تاکید کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان خوزستان در همین مدت در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در اقدامی ارزشمند، 33 پرونده نزاع دسته جمعی و 11 پرونده اختلاف مالی کلان را با صلح و سازش مختومه کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان با هدایت همکاران و مدیران قضایی مشهود و قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین و مردم ولایی خوزستان که در همه امور به ویژه در زمینه حل اختلافات و رفع خصومت پیشگام هستند وهمچنین ازاولیای دم و شکات خصوصی که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می شوند تقدیر و تشکر شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *