رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین اقدامات و تسهیلات گمرک برای سهولت در تردد زوار از مرزهای گمرکی

15:56 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۷۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
گمرک ایران اعلام کرد: بر اساس تجارب سال های قبل، همه امکانات و شرایط برای تسهیل در ورود و خروج زائران حضرت ابا عبدالله حسین علیه السلام فراهم است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام گمرک، فرود عسگری معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: گمرک ایران در شرق کشور ۲ گمرک برای ارائه خدمات به زوار کشورهای همسایه و در غرب هم ۶ گمرک برای ارایه خدمات به زوار کشورمان تعیین کرده است.

عسگری تشریح کرد: در غرب کشور گمرکات مهران، شلمچه، چذابه، باشماق، خسروی و پیرانشهر و در شرق کشور گمرک دوغارون و میرجاوه با بسیج همه امکانات آماده ارائه خدمات گمرکی به زائرین عزیز هستند.


وی در خصوص فراهم کردن شرایط لازم‌ جهت سهولت تردد زوار گفت: برای سهولت تردد عزیزان از مبادی ورودی و خروجی کشور اولا دو گمرک مهران و شلمچه مجهز به دستگاه ایکس ری کامیونی هستند و همینطور اکثرا گمرکات ما مجهز به دستگاه ایکس ری چمدانی هستند، منابع انسانی مورد نیاز نیز برای ارائه خدمات شبانه روزی در این گمرکات فراهم شده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران اظهار داشت: با هدف جلوگیری از ایستایی در گمرکات مرزی کشور به گمرکات مجوز دادیم تا گمرکات استان ها و مبادی داخلی کشور نسبت به خروج موقت کامیون ها و خودرو سواری اقدام کنند، همچنین سهمیه کالاهای مصرفی و مواد غذایی مشخص شده از طرف ستاد عتبات، به گمرکات کشور ابلاغ شد که در مراکز استان ها این تشریفات انجام شود و محمولات پلمپ و راهی مرز شود تا کمترین ایستایی را در مرز شاهد باشیم.

وی افزود: گمرک ایران ۲ پیشنهاد را برای سهولت کار به ستاد مرکزی اربعین ارائه داده است اول اینکه ارائه سوخت به صورت متمرکز توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده های نفتی ایران انجام شود که انشالله مورد قبول ستاد و شرکت مربوطه واقع شود، پیشنهاد بعدی اینکه برای تمرکز کار در ارتباط با مسائل دارویی اجازه داده شود که دارو هم به صورت متمرکز توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار شود تا مدیریت کردن این‌ موضوع با سهولت بیشتری انجام شود.

عسگری با اشاره به تشکیل نشست های مستمر در گمرک برای ارائه خدمات مطلوب تر به زوار گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای رصد و ارایه تسهیلات بهتر در ستاد مرکزی گمرک هم کمیته هایی را برقرار کرده و تاکنون نشست های متعددی را در ارتباط با این موضوعات تشکیل داده و ضمن دعوت از مدیران ۸ گمرک فوق الذکر مشکلات و مسایل مرتبط را بررسی تا زائرین عزیز با کمترین مشکل و با آرامش خاطر از مرزهای گمرکی تعیین شده عبور کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *