رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قابلیت لازم در ادارات کل وزارت کار برای پاسخگویی به ارباب رجوع دیده نمی‌شود

11:22 - 17 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۸۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با توضیح دلایل اتفاقاتی که امروز صبح پیش از آغاز جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس افتاد، گفت: هیچ اتفاق سوءیی میان ما و آقای وزیر در حوزه مطالبات به نحوی که نشان داده‌اند رخ نداده است.

قابلیت لازم در ادارات کل وزارت کار برای پاسخگویی به ارباب رجوع دیده نمی‌شودبه گزارش گروه سیاسی ، حسن سلیمانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با این استیضاح، گفت: من اگر صحبت می‌کنم از باب تنویر افکار عمومی و حفظ شان مجلس و شان عمومی دولت در رابطه با اتفاقی است که امروز در مجلس افتاد، اینجانب جزو استیضاح‌کنندگانی هستم که قصد صحبت نداشتم، اما می‌خواهم آنچه اتفاق افتاد را بر مبنای آنچه که بوده است توضیح دهم تا حیثیت مجلس و دولت حفظ شود.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدت‌هاست که در افکارعمومی و فضای مجازی از طرف افرادی در وزارتخانه و یا جا‌های دیگری با حق صحبت، اعلام می‌شود که نمایندگان از آقای وزیر مطالباتی دارند و در اثر عدم انجام مطالبات نمایندگان موجبات استیضاح فراهم می‎شود.

وی تصریح کرد: از آقای وزیر می‌خواهم اگر در آنچه که گفته است یا گفته شده اعتقاد دارند و صحیح می‌داند در جلسه اسم افرادی که از ایشان مطالبه داشتند بیان کند و اگر این اسامی را اعلام نکند به معنای اینکه چنین افراد و مطالباتی وجود ندارد.

سلیمانی اظهارکرد: باید به فردی که مسئولیت تنظیم و تنسیق انجام استیضاح را بر عهده دارد، از استیضاح‌کنندگان حسب مورد دعوت به عمل می‌آورد، اما مانع می‌شوند و افرادی که قصد صحبت دارند و اسم‌نویسی می‌کند و وقت را پر می‌کند پرسید به چه دلیلی ثبت نام می‌کنند، اما صحبت نمی‌کنند چه عاملی دلیل عدم صحبت کردن است؟ چرا سبب افتضاح مجلس و خودشان را فراهم کرده اند؟ آن‌ها باید توضیح دهند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم توضیح داد: من به عنوان استیضاح‌کننده از طرف وزیر، معاونین، عوامل و روسای این وزارتخانه مورد مراجعه قرار نگرفته‌ام بلکه باعث عذاب نمایندگان مجلس هستم، نمایندگانی به من مراجعه کردند و خواستند به عنوان استیضاح‌کننده صحبت نکنم بنابراین این مسائل باید روشن شود.

سلیمانی بیان کرد: ریاست مجلس می‌گوید براساس مقرارت عمل کنیم یا قانع می‌شویم یا خیر، نه آنکه نظم جلسه بر هم زده شود لذا از باب حفظ حیثیت نظام، مجلس و مردم باید بگویم هیچ اتفاق سوءیی میان ما و آقای وزیر در حوزه مطالبات به نحوی که نشان داده‌اند وجود ندارد، بنابراین براساس یک حرف، تشخیص و امکان عمل اتفاقی تحت عنوان انجام عمل استیضاح رخ داده است لذا تمام حواشی ساخته شده در رابطه با من و دیگر استیضاح‌کنندگان کذب محض است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین در رابطه با دلایل استیضاح وزیر کار، گفت: ۱۰ عنوان به عنوان دلایل استیضاح بیان شده است لذا از شما میخواهم توضیحات بر مبنای روشنگری باشد، مورد اول اینکه گفته شده است از زمان حضور در وزارتخانه مدیریت این وزارتخانه بسیار ناتوان شده است؛ درواقع در ادارات کل وزارتخانه کار قابلیت لازم برای پاسخگویی به ارباب رجوع و حصول رضایتمندی آن‌ها دیده نمی‌شود، همچنین در ساختار ستادی قابلیت و توانایی لازم برای حصول اطمینان برای انجام وظایف مربوطه وجود ندارد، لذا آقای وزیر توضیح دهید رضایت‌مندی مردم در این مدت بالا رفته یا پایین آمده است؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *