رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک هزارو 59 پرونده در شوراهای حل اختلاف خراسان جنوبی منجر به صلح و سازش شد

14:27 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۵۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف این استان گفت:در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم » از ابتدای محرم تا کنون یک هزارو 59 پرونده در استان منجر به صلح و سازش شده است.

عباس داريوش در گفت‌وگو با میزان، درخصوص اقدامات ستاد صبر و فعالیت های شورای حل اختلاف استان در راستای پویش « به عشق حسین می بخشم» اظهارکرد: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم »، با همکاری ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف استان از ابتدای محرم تا امروز یک هزارو 59 پرونده در استان منجر به صلح و سازش شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور شورا های حل اختلاف خراسان جنوبی بیان کرد: سند تحول و تعالی در قوه قضاييه به عنوان مهم‌ترين سند راهبردی و اجرايی در دستگاه قضایی اهداف مهمی را دنبال می کند و در حال اجرا است.

داریوش ادامه داد: در قوه قضاييه و در سند تحول از جمله بحث رضايتمندي ارباب رجوع و ارتقا و افزايش مشاركت‌های مردمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این یکی از مهمترین راهكارهايی است كه در اين سند پيش‌بينی شده و حتی در كاهش اطاله دادرسی هم مؤثر هست.

وی افزود: برای دستیابی به این مهم باید از خود مردم استفاده کرد و آنها را مشاركت دهيم، که در همین راستا در قوه قضاييه ستاد صبرتشكيل شده كه موضوع اساسی و مهم آن برگرفته از صلح و سازش، بخشش و رضايتمندی است.

داریوش گفت: ستاد صبر در كليه استان‌ها از جمله استان خراسان جنوبی تشكيل شده و اعضای آن هم صلح يارانی هستند كه افتخاری و بر اساس دستورالعمل ستاد صبر خدمت و تلاش می كنند تا در پرونده‌هايی که امکان صلح و سازش وجود دارد قبل از اينكه موضوع به محاكم قضايی و دادسراهای كشيده شود، از طريق صلح و سازش مختومه شود .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اضافه کرد: ستاد صبر استان از ابتدای محرم دركنار پویش ( به حسین می بخشم ) با ورود به پرونده‌های مختلف با دعوت از اصحاب دعوی اقدام به صلح و سازش طرفین و رضایت شکات کرده است.

عباس داریوش بیان کرد: در این پرونده‌ها دعاوی حقوقی از جمله دعاوی ملكی، ثبتی، خانوادگی و همچنین پرونده‌های كيفری شامل توهين و ايراد ضرب و جرح وجود داشت که با وساطت و تلاش صلح یاران ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف استان مختومه شد.

وی افزود: پرونده‌های مالی سنگین و مطالبه مهريه‌های سنگين در اختلافات بین زوجین وجود داشت در پویش (به عشق حسن می بخشم) به سازش ختم شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: چندی پیش نیز، صلح ياران ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف با ورود به پرونده قصاص در سربیشه، در راستای اجرای پويش به عشق علی (ع) موفق به اخذ رضایت از اولیای دم شدند.

عباس داریوش گفت: ازآنجا كه فرهنگ صلح و سازش به عنوان يك فرهنگ ملی و مذهبی پذيرفته‌شده است و جزء باورها و اعتقادات دينی ما است به دنبال اين هستيم كه ارتقاء فرهنگ صلح و سازش را در جامعه و خصوصاً در پرونده‌های حقوقی و قضايی توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی بر این امر تأکید دارد تا جايی كه امكان داشته باشد پرونده‌ها منجر به صدور احكام قضايی نشود و و از طريق صلح و سازش مختومه شود.

وی در پایان گفت: امید است با این روند صلح و سازش و مشارکت های مردمی، شاهد پيامدهای خوب و افزايش رضايتمندی ارباب رجوع هم باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *