پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب سازش در پرونده اختلاف طایفه‌ای در قزوین شد

11:40 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۰۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با پیگیری دادگاه عمومی و شورای حل اختلاف بخش کوهین استان، نزاع 5 ساله میان یک طایفه با صلح و سازش پایان یافت.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی با اعلام خبر ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف طایفه‌ای در استان قزوین، اظهارکرد: این طایفه بیش از 5 سال بر سر موضوعات متعدد اختلاف داشتند و همین امر موجب وقوع منازعات مختلف و تشکیل پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی در مراجع قضایی شده بود.

وی افزود: پرونده‌های مربوط به این طایفه حدود 30 متهم و چندین شاکی داشت که بر اساس احکام قضایی در مجموع به 450 ماه حبس (250 ماه اجرایی)، حدود 4 فقره دیه کامل، بیش از 100 میلیون جزای نقدی و بالغ بر 5 میلیارد تومان خسارت محکوم شده بودند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» با همراهی اعضا شورای حل اختلاف و به همت مصلحان و تلاش معتمدان و ریش سفیدان محلی جلسه صلح و سازشی میان بزرگان این طایفه برگزار شد که در نهایت با گذشت طزفین اختلاف 5 ساله آنها پایان یافت.

شعبانی همچنین با بیان اینکه آثار و برکات صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه بسیار گسترده است، تاکید کرد: با صدور احکام قضایی و پایان خصومت بین طرفین صورت می گیرد؛ اما گاهاً موجب نفرت و کینه‌توزی میان اصحاب دعوا نیز می شود،در حالی که در صلح و سازش، جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد و به همین خاطر ایجاد صلح و سازش و پایان خصومت با مصالحه از حیث روانی اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰ زندانی با همت دادستانی قزوین آزاد شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *