رئیس کل دادگستری قم: آرا قطعی دادگستری استان 48 ساعته اجرا می‌شوند

13:13 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۴۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در حال حاضر با قطعیت رأی در محاکم دادگستری استان قم احکام ظرف ۴۸ ساعت اجرا می‌شوند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در دیدار مسئولان ارشد قضایی استان قم با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در قم با بیان اینکه دادگستری استان بر چند محور پافشاری می کند، اظهار کرد: اولین اقدامی انجام شده اصلاح درون سازمانی است که با کمبود نیروی قضایی، امکانات و ساختمان مواجه بودیم اما در حال حاضر با جذب نیرو وضعیت بهتر شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه با به حد نصاب رسیدن نیروهای دادگستری استان وقت مردم کمتر تلف می شود، گفت: اکنون در دادگاه تجدید نظر وقت تعیین نشده و پرونده‌ها به روز رسیدگی می شوند و این در حالی است که در چند سال گذشته، بیش از ۲ هزار پرونده معوقه در دادگستری استان موجود بود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری رسیدگی ویژه به تمامی پرونده‌ها را از برنامه‌های جدی دادگستری استان قم دانست و افزود: در حال حاضر با قطعیت رأی ظرف ۴۸ ساعت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه تأکید بیشتر بر اجرای احکام شرعی است تا امنیت بیشتری در کشور حاکم باشد، افزود: در استان قم باید قضات و احکام رنگ و بوی فقهی داشته باشند و احکام صادره مطابق قوانین فقهی و شرعی باشند از این رو قضات استان علاوه بر تحصیلات حوزوی تحصیلات دانشگاهی را نیز پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه ما تلاش می کنیم که مقابله با تخلفات حوزه حجاب و عفاف وجه قانونی پیدا کنند، افزود: قوه قضاییه از افرادی که با تخلفات اجتماعی مقابله می‌کنند پشتیبانی تمام عیار می‌کند و حتی در موارد لزوم با حضور قاضی در صحنه هم مشکلی نداریم و این آمادگی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری  همچنین با بیان اینکه قم باید الگوی سایر شهرها باشد و بر اساس ارزیابی قوه قضاییه دادگستری استان قم ۵ دوره متوالی رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، افزود: اعلام شد که از بازداشت بدهکاران مهریه خودداری کنند و اولین استانی هستیم که بازداشتی مهریه نداریم و این کار تأثیر خوبی در کاهش آمار طلاق داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب نیز در این دیدار اظهار کرد: سیاست دستگاه قضا در برخورد با جرایم خشن، سیاست قاطع و اجرای سریع احکام قضایی است که بازدارنده خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم  با بیان اینکه در اجرای احکام سنگین تخفیف نداریم و تنها در جرایم سبک از تخفیف در مجازات استفاده می کنیم، گفت: در چند سال اخیر اجرای احکام صادره اثر و بازدارندگی خوبی داشته و تمامی زندانیان می دانند که احکام صادره به سرعت اجرایی می شوند.

وی با اشاره به حمایت قوه قضاییه از برخورد با آسیب‌های اجتماعی مانند جرایم حوزه عفاف و حجاب، گفت: در بحث صدور دستور قضایی برای اجرای قانون هیچ درخواستی بدون صدور دستور قضایی نداشته ایم و در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی از آمر به معروف به شرطی عدم تجاوز از قانون حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غریب با بیان اینکه ما حمایت از آمران به معروف و مقابله با نا هنجاری های اجتماعی را وظیفه شرعی خود می‌دانیم، گفت: در زمینه صدور دستور قضایی شبانه روزی پاسخگو هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *