تخلفات انتخاباتی دبیرکل فدراسیون فوتبال از منظر حقوقی

10:22 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۰۴۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول سابق حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: کامرانی‌فر به وظایف قانونی خود آشنا نیست و مفاد اساسنامه را مطالعه نکرده و به مفاد آن آگاه نیست.

خبرگزاری میزان - صفی‌الله فغانپور در خصوص نامه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب اظهار داشت: حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۱ از دادستانی استعلام گرفته است که با هیچ یک از مواعد تعیین شده در اساسنامه فدراسیون فوتبال همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: 18 مرداد ماه باید پاسخ استعلام از مراجع ذیربط را اخذ و به کمیته بدوی انتخابات اعلام می‌کرد ولی چرا و به چه دلیل در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۱ تنها ۷ روز مانده به انتخابات از دادستانی استعلام گرفته است مشخص نیست.

فغانپور اضافه کرد: در این صورت دو حالت بیشتر متصور نیست یا اینکه کامرانی‌فر به وظایف قانونی خود آشنا نیست و مفاد اساسنامه را مطالعه نکرده و به مفاد آن آگاه نیست یا باید گفت که دبیرکل مغرضانه و به دستور دیگران و جهت اختلال در روند انتخابات دست به چنین کاری زده است. که در هر دو صورت صلاحیت دبیرکل برای برگزاری مجمع جای تردید دارد و بی طرفی وی در انتخابات دچار خدشه شده است.

مسئول سابق حقوقی فدراسیون فوتبال افزود: به طور کلی وی فاقد صلاحیت لازم برای برگزاری انتخابات است و انتظار می‌رود کمیته بدوی انتخابات راساً انتخابات را برگزار کند و مانع حضور او در مجمع فردا (۸ شهریور ماه) گردد تا خدای نکرده اختلال در مجمع ایجاد نشود.

فغانپور در پایان خاطرنشان کرد: البته در نامه دادستانی تهران صرفاً پرونده‌های مطروحه علیه کاندیداها مطرح شده و به صراحت در نامه دادستانی، حضور کاندیداهای که دارای پرونده باز قضائی هستند در انتخابات منع نشده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *