رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از دادگستری شهرستان طبس بازدید کرد

17:46 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۷۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بدون اطلاع قبلی و سرزده به دادگستری شهرستان طبس رفت.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد بدون اطلاع قبلی و سرزده از دادگستری شهرستان طبس بازدید کرد که در این بازدید، عباس داریوش معاون قضایی رئیس کل با عباس اسماعیلی معاون آمار و فناوری اطلاعات، محمد عبدالهی معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی،رئیس دفتر رئیس کل، مدیر روابط عمومی دادگستری استان رئیس کل را همراهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد، در بدو ورودش به دادگستری شهرستان طبس، با حضور در دفتر کار رئیس دادگستری این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام موحدی راد به رعایت مسائل بهداشتی و نظافت محیط کاری تاکید فراوان کرد و گفت: با عنایت به اینکه بیشتر وقت همکاران در محیط کاری و اداره صرف می شود، ضرورت دارد تا به وضعیت بهداشتی و نظافت اتاق ها، تجهیزات و امکانات موجود به بهترین وجه رسیدگی شود چرا که سلامت و بهداشت همکاران در اولویت امور قرار دارد.

در ادامه بازدید رئیس کل به همراه معاونان رئیس کل به بررسی تصادفی تعدادی از پرونده ها پرداخت، نقاط قوت و ضعف در پرونده های مورد بررس مشخص و نسبت به رفع ایرادات و نواقص ارشادات لازم صورت گرفت.

اطلاع از وضعیت آماری پرونده های شعب، وقت های رسیدگی و تعیین اوقات نظارت، رسیدگی و احتیاطی، دلیل افزایش پرونده ها و علت اطاله دادرسی ها در بازدید های رئیس کل دادگستری استان دارای اهمیت ویژه ای است و تاکید فراوان رئیس کل دادگستری استان بر بهبود وضعیت آمار و کاهش آمار، تعیین وقت های مناسب و زود هنگام و پرهیز از تعیین اوقات طولانی مدت همواره توصیه اکید نموده و بهبود وضعیت را خواستار شد.

دربازدید های صورت گرفته از کمدهای بایگانی شعب در حوزه های قضایی پرونده های وجود دارد که مدت زیادی است تعیین تکلیف نشده و یا پرونده های مختومه ای وجود دارد که از مهلت نگهداری قانونی آنها گذشته اما هنوز به بایگانی راکد ارجاع نشده، این موراد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *