دادستان استان کرمان: قوه قضاییه باید درحوزه اقناع سازی جامعه حرکت کند

17:38 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۶۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: قوه قضاییه همانگونه که برای کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده های قضایی وقت و هزینه اختصاص می دهد، باید در حوزه اقناع سازی جامعه نیز حرکت نماید و در مواردی که انجام کاری در توان او نیست، دلایل آن را با مردم در میان بگذارد.

خبرگزاری میزان - دادخدا سالاری در دیدار با مدیر و کارشناسان روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان و خبرگزاری میزان اظهار کرد: بخش عمده برایند کار قضات توسط اقدامات روابط عمومی منعکس شده و به اطلاع مردم می رسد.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها، همیت و مجاهدت مجموعه روابط عمومی دادگستری کل استان و خبرگزاری میزان، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از امیدواری جامعه به اقدامات و تلاش های دستگاه قضایی ناشی از تغییر رویکرد این قوه به موضوعات رسانه ای و توسعه تعاملات با رسانه ها و افزایش اقدامات حوزه اطلاع رسانی در این قوه بوده است.

دادستان استان کرمان، تعاملات رسانه ای قوه قضاییه در گذشته را یادآور شد و ادامه داد: قوه قضاییه در آسیب شناسی های انجام شده به این نتیجه رسید که به خوبی نتوانسته در حوزه اقناع سازی عمل نماید و از این رو موضوع توجه به جایگاه رسانه ها در دستگاه قضایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و اگرچه این اقدام دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه فاصله داریم.

سالاری با اشاره به این مطلب که باید در هر حوزه قضایی یک خبرنگار پای کار داشته باشیم، تاکید کرد: قوه قضاییه همانگونه که برای کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده های قضایی وقت و هزینه اختصاص می دهد، باید در حوزه اقناع سازی جامعه نیز حرکت کند و در مواردی که انجام کاری در توان او نیست، دلایل آن را با مردم در میان بگذارد.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه همانگونه که مرجع بسیاری از مردم و دستگاه ها برای رسیدگی به مشکلات آنهاست باید بتواند از مشکلات خود نیز با استفاده از زبان هنر و رسانه صحبت کند تا توجه لازم به این قوه از سوی سایر قوا نیز صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: عدل در راس شاخصه های یک آرمان شهر است و حکمت و شجاعت نیز دو بال تحقق آرمان شهر به شمار می روند که تمامی این اصول در قوه قضاییه به صورت بسیار ویژه مورد توجه قرار دارد و از این رو برای تحقق مدینه فاضله باید به جایگاه دستگاه عدالت گستر توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *