رجبی: سقف آرزوهای استقلال را خیلی پایین آورده‌اند/ ساپینتو هنوز از تیمش شناخت ندارد

0:10 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۹۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: روند فوتبال تیمی استقلال بعد از سه بازی هنوز مشخص نیست.

رضا رجبی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد استقلال در سه دیدار مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه در بحث مسائل فنی روند رو به رشدی از تیم فوتبال استقلال در سه بازی با سپاهان، ملوان و مس ندیدم. بازی اول مقابل سپاهان، استقلال با سیستم غلط ۲-۵-۳ نتوانست جلوی بازیکنان کناری آنها را بگیرد و تا آخر بازی هم این تشخیص داده نشد تا تغییراتی در ترکیب تیم بدهند.

وی افزود: در بازی با ملوان که دیداری پایاپایی بود، مهدی قایدی توانست خودی نشان دهد و با گلش شرایط را به نفع استقلال برگرداند. در دیدار با مس کرمان هیچ موقعیت گلی ندیدم و گلی هم که به ثمر رسید روی خلاقیت یامگا بود که توپی باد آورده را به بهترین شکل وارد دروازه مس کرد. انتقال دفاع به حمله خیلی کُند انجام می‌شود و بازیکنان توپ را به عرض می‌آورند و بلافاصله بازیکنان تیم حریف می‌آیند و کاملاً فضاها را برای حمله می‌بندند.

*روند تیمی استقلال بعد از ۳ بازی هنوز مشخص نیست

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه تاکتیک خاصی در این تیم نمی‌بیند، اضافه کرد: روند فوتبال تیمی استقلال بعد از ۳ بازی هنوز مشخص نیست و در بخش جلو، جابجایی نداریم. شاهد تعویض‌های احساسی که هیچ کدام بر مبنای تاکتیک تیمی نیست، هستیم. از شرایط تاکتیکی تیم ناامید شدم، بعد از برد مقابل مس کادر فنی آنچنان همدیگر را بغل کردند که انگار قهرمان آسیا شده‌اند. سقف آرزوهای استقلال را خیلی پایین آوردند تا جاییکه زدن یک گل به مس کرمانِ تازه لیگ برتری شده در ورزشگاه آزادی برای بازیکنان و کادرفنی به رویا تبدیل شده بود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: امیدوارم ساپینتو کمی از حاشیه دست بردارد و به متن تیمش بپردازد. هنوز او نسبت به تیم خود شناخت ندارد و اگر شناخت کافی داشت، می‌توانست تشخیص بدهد که کجای کار ایراد دارد و روند هجومی تیم را با تعویض‌هایش بهبود ببخشد. استقلال از نظر بالانس تیمی، مشکل دارد، درحالی که 7-8 مهاجم داریم، اما‌ هافبک بازی‌ساز که باید آنها را تغذیه کند، در تیم نیست. نداشتن هافبک خلاق به چشم می‌آید، مهدی‌پور بازیکنی نیست که پاس گل یا پاس آخر را بدهد.

*روند رو به رشد فنی در استقلال وجود نداشته

وی افزود: ۲‌ بازی با تیم‌های تازه لیگ برتری شده انجام دادیم و به طور حتم در بازی‌های بعدی شرایط سخت‌تر خواهد شد. در این ۳ بازی، برنامه‌ریزی برای روز به روز بهتر شدن و روند رو به رشد فنی در تیم وجود نداشته است.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: روی نیمکت هم، مربی و کمکی حضور ندارد تا بازی را تجزیه و تحلیل کند و به ساپینتو انتقال دهد تا وضعیت بازی بهتر شود. بازیکنان از سال گذشته تقریباً کار دفاعی را یک مقدار خوب یاد گرفته‌اند، در حالی که دفاع کردن با تعداد زیاد نفرات را هر تیمی می‌تواند انجام دهد، اما اینکه شما بتوانید دفاع حریف را باز کنید و بازی خلاقانه و هیجان انگیز انجام دهید، کار بزرگ مربیان است که در تیم فوتبال استقلال وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *