هزینه زیاد جشن عروسی باعث کاهش ازدواج در ایتالیا شد

15:30 - 13 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۷۳۷
هزینه بسیار بالای جشن‌های عروسی در ایتالیا باعث کاهش رغبت جوانان این کشور به ازدواج و تشکیل خانواده شده است.
هزینه زیاد جشن عروسی باعث کاهش ازدواج در ایتالیا شدبه گزارش گروه فضای مجازی ، خبرگزاری «کرونوس» ایتالیا در گزارشی از کاهش ازدواج‌ها در این کشور نوشت: شمار ازدواج‌ها در سال‌های اخیر در ایتالیا بطور چشم گیری کاهش یافته است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی شمار زوج‌هایی که تصمیم به ازدواج گرفتند، ۲۴ درصد کاهش یافته و با توجه به هزینه بالای جشن عروسی، اکثر جوانان ترجیح می‌دهند ازدواج نکنند.

درسال ۲۰۱۷ میلادی در ایتالیا دو میلیون زوج جشن عروسی گرفته و بطور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ هزار یورو برای آن هزینه کرده اند. حدود ۱۱ درصد از زوج‌ها برای جشن عروسی (شامل لباس، رستوران، مراسم عقد و...) کمتر از ۱۰ هزار یورو هزینه کرده در حالی که بیش از ۴۳ درصد از زوج‌ها از ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو و بیش از ۴۵ درصد از زوج‌ها بالای ۲۰ هزار یور هزینه کردند.

کرونوس با اشاره به هزینه‌های جشن عروسی افزود:یکی ازعوامل افزایش هزینه جشن عروسی، مربوط به رستوران می‌شود. رستوران ۶۰ درصد کل هزینه جشن را در بر می‌گیرد و برای مثال برای ۱۰۰ نفر دعوت شده به رستوران از ۷۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو هزینه می‌شود. یک هزینه سنگین دیگر مربوط به خرید لباس عروس و داماد می‌شود که بین ۲ تا ۱۰ هزار یورو تمام می‌شود. علاوه بر این یک هزار یورو نیز صرف آرایشگاه و آرایش عروس می‌شود. هزینه کل برای جشن نیز از ۵۰۰ یورو به بالا و هزینه عکاسی نیز از ۲ تا ۵ هزار یورو تمام می‌شود.این هزینه‌ها از جمله عوامل عدم رغبت جوانان ایتالیایی به ازدواج و تشکیل خانواده شده است.

منبع: ایرنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *