مراغه‌چیان: هافبک‌های استقلال توان بازیسازی ندارند/ با این سبک بازی نتیجه نمی‌گیریم

9:35 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۷۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو هنوز نتوانسته تیم را هماهنگ کند و زود است که بخواهیم او را در این مقطع ارزیابی کنیم.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری استقلال در هفته سوم لیگ برتر مقابل مس کرمان اظهار داشت: استقلال در این بازی نمایش قابل قبولی به جا نگذاشت و به هیچ عنوان با این سبک بازی در آینده نتیجه نخواهد گرفت. ما در تمام نقاط زمین دچار مشکلاتی هستیم و از همه مهم‌تر مرکز زمین به نقطه ضعف استقلال تبدیل شده است.

وی افزود: دو تیم در نیمه نخست، هم پای یکدیگر پیش رفتند و موقعیت خوبی روی دروازه ها شکل نگرفت و مس کرمان به خوبی راه های نفوذ مهاجمان استقلال را بسته بود. در نیمه دوم از تک موقعیتی که نصیبمان شد استفاده کردیم و موفق شدیم به ۳ امتیاز شیرین این بازی برسیم.

*دفاع استقلال ساختار شکننده‌ای دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد شاگردان ساپینتو تا هفته سوم لیگ برتر تصریح کرد: ما در تمام پست‌ها ضعف داریم. دفاع استقلال ساختار شکننده‌ای دارد و خلأهایی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مهاجمان حریف در موقعیت‌های خطرناک قرار بگیرند؛ همانند بازی هفته دوم مقابل ملوان و گل اول آنها به آبی‌پوشان. ساپینتو باید بازیکنان استقلال را در پست های مخصوص خودشان به کار بگیرد. بازیکنانی مثل یامگا در سمت راست کاملاً بلااستفاده بودند، اما با آمدن به مرکز خط حمله توانست توانایی های خود را نشان دهد و گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر برساند.

مراغه چیان در این باره افزود: خط هافبک ما توانایی بازیسازی ندارد، ما یک هافبک بازیساز می‌خواهیم که بتواند مهاجمان را به خوبی تغذیه کند. مهدی‌پور نسبت به فصل گذشته اُفت زیادی داشته و دیگر به خوبی فصل قبل مرکز زمین را اداره نمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که خط دفاعی هم متزلزل نشان دهد. روزبه چشمی مثل گذشته توانایی بازی در دفاع را ندارد و بهتر است از او در پست هافبک دفاعی استفاده شود. اگر همانند فصل گذشته راه نفوذ به دروازه استقلال بسته شود هیچ تیمی نمی‌تواند به این سادگی آبی‌پوشان را وارد فشار کند.

*استقلال در پاس کاری و خلق موقعیت مشکل دارد

وی در خصوص تاکتیک شاگردان ساپینتو در طول ۳ بازی لیگ برتر عنوان کرد: استقلال در پاس کاری و خلق موقعیت مشکل دارد و قطعاً کادرفنی می‌داند که برای عبور از سدهای پیش رو باید این مشکلات را حل کند. یکی از مشکلات آبی پوشان که در بازی مقابل مس کرمان هم به چشم خورد، کمبود شوت از راه دور و به طبع آن شوت دقیق در چارچوب بود. نکته‌ای که استقلالی ها می توانستند مقابل ملوان و مس کرمان به کار بگیرند. بازیکنان باید در تاکتیک‌هایشان تمرین شوت‌زنی هم در دستور کار قرار بدهند، زیرا تنها راه فشار آوردن به تیم‌هایی مانند ملوان و مس کرمان که به بازی تدافعی علاقه دارند همین روش است. شوت در چارچوب چیزی بود که در این بازی خیلی کم دیدیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با حواشی مربوط به لیست خروج استقلال افزود: استقلال هر چند بازیکنانی را بر خلاف نظر مربی جذب کرده، اما بازیکنان با کیفیت و خطرناکی را به خدمت گرفته است؛ ما بازیکنانی داریم که یا اُفت کردند یا در تفکرات مربی جایی ندارند، پس در لیست مازاد قرار می‌گیرند. در این باره حواشی خروج مطهری خیلی به گوش رسید که باید اعلام کنم ارسلان یک بازیکن متعصب و آبی دل است و نباید با احساسات او بازی شود. قطعاً بازیکنانی هستند که خیلی ضعیف کار کرده‌اند و در حد پیراهن استقلال نیستند و می‌شود برای خالی کردن لیست بزرگسالان از آنها استفاده شود، اما خارج کردن نام مطهری از لیست استقلال اشتباه است، زیرا او هر چه باشد با تعصب بازی می‌کند و روی پیراهن تیم عرق ویژه دارد.

*ساپینتو هنوز نتوانسته تیم را هماهنگ کند

وی در خصوص عیار ساپینتو تا پایان هفته سوم عنوان کرد: ساپینتو هنوز نتوانسته تیم را هماهنگ کند و زود است که بخواهیم او را در این مقطع ارزیابی کنیم. از نظر من باید تیم را بیشتر بشناسد و مهره‌هایی که فصل گذشته مجیدی به کار می‌گرفت را بیشتر به کار بگیرد. ما الان بازیکنانی داریم که جزو بازیکنان اصلی هستند، اما هنوز به آنها بازی نرسیده و قطعاً با رسیدن آنها شرایط تیم تغییر می‌کند و در کنار آن اگر قایدی هم شرایط مطلوب خودش را پیدا کند خط حمله استقلال به هیچ تیمی رحم نخواهد کرد. از نظر من باید تا هفته پنجم یا ششم صبر کنیم و آن موقع تیم را ارزیابی کنیم.

مراغه‌چیان در پایان درباره دیدار هفته بعد استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: استقلال طی این 2 هفته که با برد پشت سر گذاشت نشان داد که روحیه پیروزی چه در خانه و چه خارج از خانه را دارد. با توجه به روحیه و انگیزه‌ای که بازیکنان استقلال دارند قطعاً می‌توانند در این بازی به برتری برسد، اما نکاتی که در رابطه با ضعف تیم گفته شد اگر رفع نشود ممکن است در مسجدسلیمان به مشکل هم بخورند، پس بهتر است ساپینتو تمام تمرکز خود را بگذارد تا خط میانی تیمش را تقویت کند. امیدوارم با حمایت هواداران به جایگاه اول برسیم چیزی که واقعاً حق این تیم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *