رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» منجر به رهایی یک محکوم به قصاص پس از 7 سال در اصفهان شد

16:28 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۱۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده‌ای با موضوع قصاص مربوط به 7 سال قبل جهت سازش و کمک به آزادی محکوم به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد که با صلح و سازش طرفین به سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان- پرونده ای با موضوع قصاص مربوط به 7 سال قبل جهت سازش و کمک به آزادی محکوم به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد که با صلح و سازش طرفین به سازش ختم شد.

در مورد این پرونده در ابتدای امر اولیای دم راضی به گذشت نمی‌شدند که با پیگیری کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان و دعوت از طرفین پرونده در چندین جلسه متوالی و استفاده از ریش سفیدان محله خود به نتیجه رسیده و موفق شدند اولیا دم را راضی کنند تا از قصاص محکوم، گذشت کنند و موجبات آزادی او از زندان و رهایی وی از قصاص نفس پس از گذشت ۷ سال فراهم شد.

سازش در پرونده ای با موضوع مطالبه 200 عدد سکه

پرونده ای با موضوع مطالبه مبلغ 200 عدد سکه کامل بهار آزادی به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد که محکوم علیه از 3 سال پیش تا کنون در زندان به سر می برد.

اعضا و کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان پس از ارجاع پرونده، با توسل به پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم، موجبات سازش را فراهم کردند.

خواهان با دریافت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان آن‌هم به صورت اقساطی، از طلب بیش از 3 میلیاردی خود با رضایت قلبی و قطعی به حرمت امام حسین گذشت کرد و طرفین با یکدیگر به سازش رسیدند.

مختومه شدن پرونده ای با موضوع مطالبه مبلغ 400 میلیون تومان

پرونده ای با موضوع مطالبه مبلغ 400 میلیون تومان به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد که محکوم علیه از 3 سال پیش تا کنون در زندان به سر می برد.

موضوع پرونده از این قرار است که دو دوست بر سر مسائل مالی با یکدیگر به اختلاف می افتند، محکوم علیه یک ضمانتی را انجام می دهد که از پس آن بر نمی آید و متواری می شود و با شکایت محکوم له 3 سال به زندان می افتد و خود زندانی هم که دو عدد چک از محکوم له داشته از او شکایت می کند و حکم جلب وی را هم می گیرد که اعضا و کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان پس از ارجاع پرونده از خواهان و خوانده جهت صلح و سازش دعوت نمودند و طرفین پرونده در شعبه حاضر شدند.

اعضا این شعبه با توسل به پویش به عشق حسین (ع) می بخشم، موجبات سازش را فراهم کردند و طرفین پرونده در همان جلسه اظهار کردند که هر دو نفرمان به حرمت امام حسین و این ایام از یکدیگر گذشت می کنیم و با همدیگر به سازش رسیدند و با صدور گزارش اصلاحی هر دو به مصالحه رسیدند.

پرونده با رضایت دو طرف مختومه و بایگانی شد. در همین راستا همسر محکوم علیه که تقاضای طلاق داده بود در همین پویش و به حرمت امام حسین از طلاق منصرف و به زندگی مشترک بازگشت.

بخشش در پویش "به عشق حسین (ع) می بخشم" باعث مختومه شدن سه پرونده در شعب دیگر شد

اعضا و کارکنان شعبه 2 شورای حل اختلاف شهرضا در قالب پویش "به عشق حسین (ع) می بخشم"موفق شدند در پرونده ای با موضوع خیانت درامانت که در سال 1400 به شعبه 101دادگاه کیفری دو شهرضا ارسال شده بود و پس از اعتراض محکوم علیه پرونده به شعبه 27 دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان ارسال و در نهایت جهت صلح و سازش به شعبه دوم شورای حل اختلاف ارسال شد که خوشبختانه با وساطت اعضای این شعبه و با حضور وکلای طرفین به صلح منتهی شد و همزمان سه پرونده مرتبط نیز با رضایت طرفین در شعبه دیگر نیز مختومه شد.

انتهای پبام/


برچسب ها: صلح سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *