به احترام «تیمِ برانکو» کلاه از سر بردارید/ چرا پرسپولیس امسال هم مدعی است؟

9:27 - 13 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۵۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پرسپولیس آنقدر در این سال‌ها خوب بوده و در فصل جدید هم پرقدرت ظاهر شده که باید به احترام «پرسپولیسِ برانکو» کلاه از سر برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پیش از آغاز فصل و هنگامی که تیم‌های مدعی لیگ برتری در حال یارگیری بودند خیلی‌ها اعتقاد داشتند پرسپولیس در فصل جدید همان تیم همیشگی نخواهد بود. محرومیت از نقل و انتقالات و کوچ ستاره‌های سرخ به تیم‌های دیگر «امید» را از پرسپولیسی‌ها گرفته بود.

خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم معتقد بود که «تیمِ برانکو» در فصل جدید حرفی برای گفتن ندارد. شاید ظاهر کار هم همین مسئله را نشان می‌داد اما نمایش دلچسب پرسپولیس در بازی با فولاد و صدرنشینی این تیم در هفته دوم لیگ برتر تمام معادلات را به هم زد.

قاعدتا پرسپولیس بعد از جدایی ستاره‌هایش و عدم جذب بازیکن باید ضعیف‌تر شده باشد اما حداقل شب گذشته همه دیدند که این تیم امسال هم مدعی جدی قهرمانی است. ذکر این نکته ضروری است که عوامل زیادی در تبدیل شدن پرسپولیس به یک تیم مدعی دخیل بوده که آنها را باهم مرور می‌کنیم.

زود شروع شدن تمرینات

پرسپولیس جزو اولین تیم‌هایی بود که تمریناتش را برای فصل جدید شروع کرد. قهرمان 2 فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشورمان زود استارت زد تا خودش را برای سومین قهرمانی پیاپی آماده کند. حضور حداکثری بازیکنان در آغاز تمرینات هم شرایط را برای سرخپوشان بهتر کرد. پرسپولیس از نظر بدنی در وضعیت فوق‌‌العاده‌ای به سر می‌برد که همین موضوع قدرت این تیم را دوچندان کرده است.

رفتن حاشیه‌سازها

شاید یکی از مهمترین مسائلی که باعث شده پرسپولیس همچنان «روپا» بماند رفتن چند بازیکن همیشه حاشیه‌ساز از این تیم است. فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان بازیکنانی بودند که در فصل گذشته با برانکو بارها دچار چالش شدند و با رفتارهای خود پرسپولیس را به حاشیه بردند. رفتن این بازیکنان از پرسپولیس باعث شده تا برانکو تیم یکدستی داشته باشد و البته دیگر ذهنش برای درگیری با حاشیه‌سازها مشغول نباشد. حالا برانکو بدون اینکه هر روز مجبور باشد پاسخ برخی خبرنگاران در مورد وضعیت مسلمان و احمدزاده را بدهد به راحتی می‌تواند به فکر تیمش باشد.

مدیریت برانکو

مسلما مهم‌ترین مسئله در «تیم شدن» پرسپولیس مدیریت برانکو است. برانکو در این سال‌ها کاملا سوار بر پرسپولیس بوده و با شیوه خاص مدیریتش باعث شده پرسپولیس به بهترین تیم ایران تبدیل شود. خارج از مسائل فنی، برانکو به خوبی حاشیه‌های پرسپولیس را هم کنترل کرده و در مواقع لزوم حتی «یقه» حاشیه‌سازان گرفته و آنها را از پرسپولیس بیرون کرده تا تیمش آرامش داشته باشد. برانکو به راستی «پروفسور» فوتبال است و این مسئله را به خوبی ثابت کرده است.

استفاده بهینه از بازیکنان

جذاب‌ترین مسئله در مورد برانکو استفاده بهینه از بازیکنانش است. در این سال‌ها نمونه‌های زیادی وجود داشته که برانکو از یک بازیکن در پستی غیر تخصصی به بهترین شکل بازی گرفته. همچنین سرمربی کروات پرسپولیس از بازیکنانش در پست‌های تخصصی هم بهترین بازی را گرفته. این مسئله در نیم‌ فصل اول، فصل جاری به خوبی خودش را نشان می‌دهد جایی که برانکو به خاطر محرومیت دستش برای استفاده از بازیکنان باز نیست و به خاطر همین باید با همین شرایط تا نیم‌ فصل دوم صبر کند. در این بین احتمالا باید شاهد ظهور چند ستاره جوان در پرسپولیس هم باشیم.

به گزارش میزان، پرسپولیس آنقدر در این سال‌ها خوب بوده و در فصل جدید هم پرقدرت ظاهر شده که باید به احترام «پرسپولیسِ برانکو» کلاه از سر برداریم. پرسپولیس آنقدر دوست‌داشتنی و پرقدرت فوتبال بازی می‌کند که شما را مجبور می‌کند از این تیم تعریف کنید. مسلما حضور تیم‌های باکیفیت مثل پرسپولیس می‌تواند سطح فوتبال ایران را بالاتر ببرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *