معاون قضایی دادستان کل کشور از مرکز نگهداری معتادان در بندرعباس بازدید کرد

10:45 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی دادستان کل کشور در جریان بازدید از مرکز تخصصی ماده ۱۶ ویژه نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر در روستای ایسین از توابع بندرعباس دستورات لازم جهت رسیدگی به درخواست های مددجویان را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و علیرضا احمدی منش دادستان بندرعباس از مرکز تخصصی ماده ۱۶ ویژه نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهردر بندر عباس بازدید کرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در جریان این بازدید با دیدار و گفت‌وگو با مددجویان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به درخواست های مطرح شده از سوی آنها صادر کرد.

سعید عمرانی همچنین مددجویان این کمپ را به تقویت اراده و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد در کنار فراگیری شغل مناسب به منظور بازگشت به جامعه و زندگی شرافتمندانه توصیه کرد.

وی خطاب به مسئولان این مرکز بر تداوم و تثبیت مراحل درمان معتادین متجاهر و ارائه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی به مددجویان تأکید کرد.

 عمرانی با بیان اینکه همه ما در قبال آسیب دیدگان اجتماعی مسئولیم و به عنوان یک وظیفه انسانی باید تکلیف خود را در قبال افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند ادا کنیم افزود: برای نجات و بازگشت آن‌ها به زندگی واقعی باید به وسیله مهارت آموزی، تعالی فرهنگی و تقویت بنیه معنوی گام برداریم.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل موادمخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسؤل در این حوزه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مرکز تخصصی ماده ۱۶ ویژه نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر استان هرمزگان در مساحتی بالغ بر شش هکتار احداث شده‌است و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر به صورت همزمان در اقامتگاه‌های آن وجود دارد.

همچنین تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان است و تجهیزات تخصصی درمانی، کارگاه‌های مهارت آموزی، سالن‌های ورزشی و فعالیت‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از جمله امکانات پیش بینی شده در این مرکز برای بهبودی و فراهم ساختن زمینه ورود مددجویان به بازار کار است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازدید دادستانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *