عتباتی: توسعه ساختار و تشکیلات جمع آوری و فروش اموال تملیکی و تعریف اداره کل در این حوزه ضرورت دارد

20:58 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۷۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: توسعه اساسی در ساختار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کار بسیار ارزشمند و اثر بخشی است که یقیناً موجب تقویت عملکرد این سازمان و گسترش اقدامات نتیجه بخش آن خواهد بود.

خبرگزاری میزان -  ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه بررسی آخرین وضعیت مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان که با حضور جمشیدی عضو هییت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و شاهپری رئیس ساختارهای سازمان اداری استخدامی کشور برگزار شد گفت: آذربایجان غربی استانی با حدود 1000 کیلومتر مرز مشترک با 4 کشور است و گذرگاهها و بازارچه ها و منطقه آزاد، بزرگترین گمرک زمینی کشور، تنها راه زمینی ارتباط با کشور ترکیه و عراق و جمهوری آذربایجان و گمرک تمرچین و کیله سردشت که همگی پتانسیل بزرگی برای کشور است.

عتباتی ادامه داد: تنوع جرایم در استان به لحاظ مرزی بودن بسیار زیاد است خصوصاً در مباحث قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر که اکثراً دستگاه‌های امنیتی و قضایی و انتظامی درگیر در این مباحث هستند.

وی افزود: در چند دهه اخیر اقدامات موثر و مهمی در خصوص سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اتفاق افتاده، از بازدیدهای میدانی در گمرکات و انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی تا برگزاری جلسات متعدد در استان انجام شده است.

عتباتی افزود: توسعه اساسی در ساختار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کار بسیار ارزشمند و اثر بخشی است که یقیناً موجب تقویت عملکرد این سازمان و گسترش اقدامات نتیجه بخش آن خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به کثرت جرایم قاچاق در استان گفت: برای اینکه سازمان جمع آوری اموال تملیکی بتواند وظایف خود را به نحو شایسته و احسن انجام دهد نیازمند تقویت از بعد ساختاری و نیروی انسانی است چرا که حجم کار سازمان در وضع فعلی مطابق با عده و عده در استان نیست و نیازمند تقویت است.

عتباتی از مسئولین سازمان جمع آوری  اموال تملیکی کشور که در جلسه حضور داشتند خواست تا در خصوص ارتقاء مدیریت استان به اداره کل برای تقویت آن اقدام شایسته و لازم را معمول کنند.

شاهپری رئیس امور ساختارهای و سازمان اداری و استخدامی کشور هم در این جلسه گفت: دولت هم باید قوانین و مقرراتی که در توسعه کشور آمده است را اجرایی کند و تلاش داریم موضوع ارتقاء سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را از جهت ساختاری بازمهندسی کنیم و ریاست جمهوری هم به این امر تاکید دارند.

شاهپری ادامه داد: موضوع ساختاری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  و مهندسی آن در دستور کار است و منشاء خیر استان هست که اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: چون در استان مدیران درگیر موضوعات اساسی هستند، نقطه نظرات و پیشنهاد ها اعم از سامانه سپاری و بازپذیری مهندسی فرایند ها در اصلاح قوانین و مقررات و برطرف کردن نقاط ضعف تاثیرگذار خواهد بود.

جنگجو مدیر کل گمرکات استان هم در این جلسه با بیان مشکلات مرتبط خصوصاً کمبود انبار در گمرکات برای نگهداری اموال توقیف شده، رفع مشکلات را خواستار شد.

نجف زاده مدیر کل تعزیرات حکومتی هم با بیان کمبود امکانات و نیروی انسانی در سازمان جمع آوری اموال تملیکی گفت: این کمبودها نتایج و آثار نامطلوب دارد و گاه موجب تضرر می شود که چنانچه ارتقاء سازمان اتفاق بیافتد کار مبارک و میمونی خواهد بود که آثار و برکات آن ملموس خواهند بود.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *