خطر بیخ گوش هواداران فوتبال/ فحاشی در ورزشگاه گل بخودی است

1:02 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۳۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فحاشی و رفتارهای غیر اخلاقی در ورزشگاه می تواند پیامدهای تلخی برای هواداران فوتبال داشته باشد.

خبرگزاری میزان - حتماً بارها و بارها جملاتی چون «فوتبال بدون هوادار جذابیت ندارد»، «هواداران گرمابخش فوتبال هستند»، «بازی بدون هوادار سرد و بی روح است» و… را شنیده‌اید. جملاتی که مورد قبول تمام فوتبالی‌ها اعم از مربیان، کارشناسان، مدیران، بازیکنان، هواداران و… است.

پس از انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان برای مدتی فوتبال و تمام ورزش های دیگر تعطیل شدند و هواداران و عاشقان ورزش روزهای بسیار سختی را گذراندند. پس از گذشت مدتی از این وقایع و با کنترل نسبی اوضاع، مسابقات ورزشی و در رأس آنها فوتبال، بدون تماشاگر از سر گرفته شدند که این بار هم شاهد روزهای سختی برای عاشقان ورزش بودیم. همه آنهایی که یکبار به استادیوم رفته بودند عطش آن را داشتند تا دوباره از نزدیک رقابت تیم محبوبشون با حریفان را نظاره‌گر شوند که این اتفاق پس از چندین ماه در ایران هم رخ داد و درب ورزشگاه‌ها کم کم به روی هواداران باز شد.

جمعه شب در ورزشگاه آزادی اتفاقی زشت و به دور از شأن ورزش رخ داد؛ فحاشی شدید هواداران پرسپولیس به مهدی هاشمی‌نسب (مربی فولاد و یکی از بازیکنان مشترک تاریخ استقلال و پرسپولیس). مدافع خوزستانی پس از ۳ فصل حضور در جمع سرخپوشان و ۴ بار گلزنی در دربی، به یکباره به اردوی رقیب پیوست و با گلزنی در دربی حواشی علیه خود را به مرز انفجار رساند و هنوز که هنوز است پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از آن ماجراها شاهد درگیری بین او و هواداران سرخ هستیم.

البته می‌توان این ماجرا را از زاویه دیگری هم دید، اکثر هواداران پرسپولیس که جوانان و نوجوانان هستند جدایی هاشمی نسب از پرسپولیس به مقصد استقلال را به چشم ندیده‌اند و تنها با شنیدن داستان این چهره‌ی جنجالی، صرفاً تصویری از یک یاغی را در ذهن خود دارند که این نمی‌تواند دلیل خوبی برای فحاشی به او پس از گذشت دو دهه و همچنین هنگام نشستن او روی نیمکت یک تیم شهرستانی باشد. به جز هاشمی نسب، سعید آقایی، مهدی شیری، احسان پهلوان (بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس) و وریا غفوری (بازیکن سابق استقلال که چهره‌ای مردمی دارد و مورد حمایت سرخ ها بوده) هم مورد انتقاد و فحاشی از سوی پرسپولیسی‌ها قرار گرفتند که قضیه را مشکوک می‌کند.

به نظر می‌رسد این فحاشی‌های سازماندهی شده حربه‌ای از سوی یک جریان یا گروه خاص باشد تا باعث ایجاد چهره‌ای زشت و منفی از سکوهای ورزشگاه‌های ایران شود. در روزهایی که به بحث ورود بانوان به استادیوم ها مجدداً از سوی فیفا و مقامات بالادستی آن توجه شده است، این حرکات می‌تواند باعث شود این روند به تعویق افتاده و رسانه‌ها و مردم غیر فوتبالی اقبال زیادی به آن نداشته باشند. شایسته است هواداران فهیم تمام تیم‌ها صرفاً به حمایت و تشویق بازیکنان و مربیان خود بپردازند و تحت تاثیر فضای مسموم ایجاد شده توسط برخی از افراد نباشد تا دود آن به چشم خودشان هم نرود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *