برگزاری نشست اخلاقی با موضوع سبک زندگی اسلامی

17:14 - 08 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۴۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست اخلاقی با موضوع سبک زندگی اسلامی برای معاونت‌های راهبردی، مالی، پشتیبانی و عمرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سرلک استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، در ادامه برگزاری نشست‌های اخلاقی در ستاد قوه قضاییه که هر هفته از سوی اداره اجرای امور فرهنگی ستاد و همکاری مشاور ارشد معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزار می‌شود، حجت الاسلام والمسلین علی سرلک با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: هویت اصلی انسان در لابه‌لای روزمرگی‌ها گم شده است لذا باید در عرصه تصمیمات ثابت کنیم که مالکیت خداوند برقرار است.

حجت الاسلام والمسلین سرلک با بیان اینکه انسان یعنی نیسان که معنای آن فراموشی است، افزود: انسان در بدترین شرایط می‌تواند احساس سازگاری داشته باشد چرا که برای انسان امکان همسان سازی با شرایط از درون فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از انسان‌ها موضوع طراحی خداوند و به صورت منحصر به فرد است، گفت: انسان و هویت انسان محور عالم است.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر با بیان اینکه انسان معاصر را پنج بحران در برگرفته است، اظهار داشت: بزرگترین بحران انسان معاصر بحران معرفت است. بشر امروز بهم ریخته و سرخورده و از خود تهی است چرا که خدا را فراموش کرده است لذا هر کسی که خدا را فراموش کند خود را فراموش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلین سرلک با بیان اینکه بهترین پایه‌ای که انسان می‌تواند خود را بشناسد این است که بداند انسان امتداد دارد، تصریح کرد: انسان از خود غفلت دارد در حالیکه اساسا تمام عالم بخاطر انسان آفریده شده است. انسان بزرگترین و پرظرفیت‌ترین موجود آفرینش است.

وی با اشاره به سخنان مولوی اظهار داشت: اشتباه انسان از آنجا آغاز شد که احساس کرد همه چیز مرده است در حالی که همه چیز زنده است و عالم، عالم هوشیاری است. همچنین نفس انسان مانند اژد‌ها است، نباید به آن میدان داد. از طرفی نیز تمام عالم حیرت زده انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان مبداء داشته‌ها است که همان مقصد اوست، افزود: انسان شبیه‌ترین موجود به خداوند است. انسان در این دنیا مهمان است.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک افزود: آیا مالکیت خداوند را تایید می‌کنیم یا خودمان اعلام استقلال می‌کنیم؟ هر کسی که گمان کند بی نیاز از خداوند است، شروع به طغیان می‌کند. همان زمان که انسان احساس بی نیازی به خداوند می‌کند، نیاز به خداوند دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان خداوند را در خدمت منافع و هوس‌های خود می‌خواهد در حالیکه خداوند نباید در خدمت انسان باشد بلکه انسان است که باید در خدمت خداوند باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *