رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور: اجرای قانون پیش فروش ساختمان از فروش مال غیر جلوگیری می‌کند/ نشان تجاری زعفران خراسان و پسته کرمان به زودی ثبت می‌شود

9:05 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۰۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر قانون پیش فروش ساختمان اجرایی و شناسنامه فنی برای هر واحد صادر شود همچنین نقل و انتقال در دفتر خانه‌ها انجام گیرد فروش مال غیر در بحث واحدهای پیش فروش عملا منتفی خواهد شد.

حسن بابایی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: بسیاری از فروش مال غیر در بحث املاکی که در مرحله پیش فروش قرار دارند به دلیل این است که قانون پیش فروش ساختمان اجرایی نمی‌شود و عدم اجرای این قانون مربوط به شهرداری است زیرا شناسنامه فنی ساختمان را صادر نمی‌کند.

وی افزود: اگر قانون پیش فروش ساختمان اجرایی و شناسنامه فنی برای هر واحد صادر شود، همچنین نقل و انتقال در دفتر خانه‌ها انجام گیرد فروش مال غیر در بحث واحدهای پیش فروش عملا منتفی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پس از به سرانجام رسیدن طرح کاداستر در کشور نسبت به انتقال دانش فنی به سایر کشورها اقدام می‌کنیم به طوری که با استقبال سوریه و حضور وزیر محلی و محیط زیست این کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه جامع همکاری میان ایران و سوریه منعقد می‌شود تا تجربیات در اجرای کاداستر را نیز به سوریه منتقل کنیم.

بابایی بیان کرد: در بحث نشانه‌های جغرافیایی، علائم و طرح‌های تجارتی ثبت علامت تجاری فرش احسان انجام شده است. ثبت نشان زعفران خراسان و پسته کرمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ایران ظرفیت‌های بسیاری را در بحث برندسازی و نشانه های تجاری دارد بنابراین اگر بسیاری از محصولات به تجاری سازی ورود کنند و علائم، طرح های تجاری و نشانه‌های جغرافیایی را داشته باشند زمینه برای عرضه در بازارهای جهانی به راحتی امکان پذیر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *