عدم نظارت بر برداشت معادن مقدمه بسیاری از ریزگرد‌ها است/ انجام بیش از ۴۰ مورد مکاتبه با مراجع مربوطه در زمینه اجرایی شدن قانون هوای پاک

7:30 - 03 مرداد 1397
کد خبر: ۴۳۸۸۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی بخشی محبی با بیان اینکه عدم نظارت بر برداشت معادن و تخریب گسترده طبیعت مقدمه بسیاری از ریزگرد‌ها است، گفت: بیش از ۴۰ مورد مکاتبه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و حقوق عامه دادسرا در زمینه اجرایی شدن قانون هوای پاک با مراجع مربوطه صورت گرفته است.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به لزوم اجرایی شدن طرح‌های قانون هوای پاک اظهار کرد: بیش از ۴۰ مورد مکاتبه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و حقوق عامه دادسرا در زمینه اجرایی شدن قانون هوای پاک با مراجع مربوطه صورت گرفته است.

قاضی بخشی محبی گفت: ریزگرد‌ها دو منشا دارند منشا داخلی که برای آن ۱۵ کانون در استان خراسان رضوی شناسایی و پهنه بندی شده که جهاد کشاورزی و منابع طبیعی می‌بایست ضمن فرهنگ سازی و آموزش نسبت به بیابان زدایی اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جهت حفظ منابع طبیعی خاطرنشان کرد: عدم نظارت بر برداشت معادن و تخریب گسترده طبیعت مقدمه بسیاری از ریزگرد‌ها است؛ مقرر شد علاوه بر قانون هوای پاک، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مرتبط که  لغو نشده از سوی تمام ارگان‌ها به طور جد انجام گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *