شبکه آبرسانی شهرها پایدار است

15:50 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۶۹۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با هشدارهای به‌موقع و آمادگی قبلی تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استاندارد از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آبرسانی در مناطق آسیب‌دیده با سرعت انجام شد و در حال حاضر آب شرب تمامی مناطق سیل‌زده در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، با هشدارهای به‌موقع و آمادگی قبلی، تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استاندارد از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آبرسانی در مناطق آسیب‌دیده با سرعت انجام شد و در حال حاضر آب شرب تمامی مناطق سیل‌زده در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

پایداری کمی و کیفی آب شرب تمام روستاهای مازندران
بارندگی شدید و سیلاب در استان مازندارن موجب ورود گل و لای به حوضچه‌های تصفیه‌خانه آب شرب کلاردشت و از مدار خارج شدن این تصفیه خانه شد و روستاهای زیر پوشش 150 لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند.


همچنین به 159 کیلومتر خطوط انتقال، 118.5 شبکه توزیع و  هفت باب از مخازن ذخیره آب خساراتی وارد و آب شرب تعدادی از روستاها قطع شد.


از همان ساعات اولیه جاری شدن سیلاب با تشکیل تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع و بررسی ابعاد خسارت اقدامات همچون شست‌وشوی حوضچه‌ها و آبگیر تصفیه‌خانه آب کلاردشت، راه‌اندازی مجدد تصفیه‌خانه و اعزام تانکر سیار آبرسانی به روستاهای سیل‌زده آغاز شد.
با گندزدایی آب مخازن و شبکه روستاهای سیل‌زده، توزیع پودر کلر برای ضدعفونی و نصب مخزن پلیمری 5000 متر مکعبی کیفیت آب روستاهای و شهرهای سیل‌زده پایدار شد.

آب شرب روستاهای استان فارس در مدار است
سیلاب روزهای گذشته به زیرساخت‌های آبرسانی هفت شهر و ۱۶۳ روستا در ۱۹ شهرستان استان فارس، آسیب‌های جدی وارد کرد که با اقدامات به موقع و تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های فنی و بهره‌برداری آبفای استان فارس و امور آبفای شهرستان‌های تابعه، زیرساخت‌ها به طور موقت مرمت شد و آب شرب همه شهرهای دچار بحران وصل شد.

پایداری آب شرب ۷ روستای بخش عقیلی گتوند
با تلاش اکیپ‌های عملیاتی شکستگی خط انتقال آب شرب گتوند ترمیم و آب شرب هفت روستای بخش عقیلی گتوند مجددا برقرار شد.

میزان آب ورودی به شهرستان گناوه به روال عادی برگشت
با افزایش میزان آب ورودی به استان بوشهر و وارد مدار شدن تصفیه‌خانه آب، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.
سیلاب موجب کاهش ورودی آب به شبکه آبرسانی برخی از شهرستان‌های استان بوشهر شده بود که با تلاش گروه‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، دبی آب ورودی شهرستان گناوه به روال عادی برگشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *