فریادشیران: در لیگ برتر فوتبال پولشویی می‌شود/ برخی از مدیران باشگاه‌ها با مربیان خارجی زد و بند می‌کنند

15:03 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۷۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: مدیرعاملی به سرمربی خارجی یک تیم شهرستانی وعده داده که به یک تیم تهرانی انتقالش می‌دهد به شرطی که ۲ - ۳ بازیکن خارجی‌اش را تایید کند.

ناصر فریادشیران در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه پولشویی در لیگ برتر فوتبال وجود دارد، اظهار داشت: شک نکنید که پولشویی در فوتبال ما وجود دارد و دلالی هم بخشی از این پولشویی است. قرارداد‌ها در باشگاه‌ها بسته می‌شود و بعد در هیئت فوتبال و سازمان لیگ ثبت می‌شوند، اما پشت پرده کار‌های دیگری انجام می‌دهند. زمان مدیریت رویانیان در باشگاه پرسپولیس به بازیکنان ماشین می‌دادند. در حال حاضر ۳ باشگاه خصوصی داریم که اختیارات باشگاه دستشان است، اما آن‌ها نیز سیستم نظارتی خود را دارند. البته باشگاه‌های دولتی به شکل دیگری اداره می‌شود.

وی افزود: مشکلات زیادی گریبانگیر فوتبال ماست، مدیران باشگاه‌های دولتی کارمندان سیستم‌های اداری هستند و حقوق دریافتی‌شان ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است، اما چک‌های ۱۰ و ۲۰ میلیارد تومانی برای قرارداد بازیکنان صادر می‌کنند. برخی از مدیران یک قرارداد رسمی و یک قرارداد زیر میزی و صوری با بازیکنان می‌بندند و همین خود نوعی از پولشویی است.

*بعضی‌ها دنبال پر کردن جیب خود و دلالان هستند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان مدیر برنامه‌های‌شان یک نفر است، عنوان کرد: مشکلات فوتبال ما از ایجنت‌های رسمی هم است و برخی از آن‌ها، مدیربرنامه ۱۰ بازیکن و مربی در یک باشگاه هستند. بازیکنان تحت امر این ایجنت‌ها هستند و بعضی از اوقات بازیکنان را وادار به اعتراض و اعتصاب می‌کنند. بی‌اخلاقی‌ها و انجام کار‌های غیرقانونی در فوتبال ما زیاد است. بازیکنی مبلغ قراردادش ۲ میلیارد تومان است، اما با این بازیکن قرارداد ۸ میلیاردی می‌بندند.

وی اضافه کرد: در دوره مدیریت سعادتمند در باشگاه استقلال شاهد این موضوع بودیم که بازیکنانی که یک تا ۳ میلیارد تومان می‌گرفتند، یک مرتبه رقم قراردادشان ۸ میلیارد تومان شد؛ این کار تخلف است. برانکو ۳ بازیکن اهل کروات در رشته ورزشی پرورش اندام را به پرسپولیس آورد و آن‌ها ۲ بازی بیشتر انجام ندادند و بعد از بازگشت به کشورشان از سرخپوشان شکایت کردند. بعضی‌ها منفعت طلب و به دنبال پر کردن جیب خود و دلالان هستند.

*دستگاه‌های نظارتی باید تا آخرین لحظه تخلفات را پیگیری کنند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه برخی از مدیران باشگاه‌ها با مربیان خارجی زد و بند می‌کنند، تصریح کرد: مدیرعاملی به سرمربی خارجی یک تیم شهرستانی وعده داده که به یک تیم تهرانی انتقالش می‌دهد به شرطی که ۲ - ۳ بازیکن خارجی‌اش را تایید کند تا آن مربی را به تیم جدیدش ببرد؛ این هم به نوعی پولشویی است. برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها هم، ویلا و ماشین به بازیکنان می‌دهند.

فریاد‌شیران با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید تا آخرین لحظه تخلفات را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: نهاد‌های نظارتی اهمال می‌کنند و در ابتدا فرد متخلف را بازجویی و بازخواست می‌کنند، اما بعد از گذشت چند مدت، پرونده تخلف آن فرد به مرور زمان خاک می‌خورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *