آمادگی وزارت امور خارجه در خصوص کمک به ارتقا همکاری‌ها با یونسکو

0:06 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۷۳۵
دسته بندی: سیاست
وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با دبيركل اتحاديه پارلمان های آسیایی، آمادگی وزارت امور خارجه در خصوص کمک به ارتقا همکاری‌ها با بخش‌های فرهنگی و ساز و کارهای بین المللی معطوف به امور فرهنگی از جمله یونسکو را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان_ در دیدار محمدرضا مجیدی دبيركل اتحاديه پارلمان های آسیایی APA و مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مجیدی در خصوص آخرین اقدامات دبیرخانه APA و برنامه نشست های پارلمانی پیش رو دیدگاه های خویش را بیان داشت.

وی همچنین در حوزه همکاری ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری غنی کشورمان با یونسکو به طرح دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداخت.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با توجه به تمدن دیرین، تنوع، گستردگی و برخورداری کشورمان در حوزه های میراث ارزشمند فرهنگی و گردشگری، آمادگی وزارت امور خارجه در خصوص کمک به ارتقا همکاری‌ها با بخش‌های فرهنگی و ساز و کارهای بین المللی معطوف به امور فرهنگی از جمله یونسکو را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش پیشتاز مجلس شورای اسلامی در مجامع پارلمانی جهانی، اسلامی و آسیایی، از توجه قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس به دیپلماسی پارلمانی قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان دیپلماسی پارلمانی را شتاب دهنده و مکمل دیپلماسی دولتی خواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *