بیش از 253 هزار پرونده قضایی در دادگستری مازندران مختومه شده است

15:20 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۲۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان مازندران گفت: در سه ماه سال اول سال جاری بیش از 253 هزار پرونده در دادگستری سراسر استان رسیدگی و مختومه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: با توجه به حجم بالای پرونده قضایی در استان تعداد 252 هزار و 945 فقره پرونده با تلاش جهادی همکاران قضایی و اداری مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه صیانت از کرامت انسانی و تلاش برای برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان را از وظایف و رسالت‌های مهّم دستگاه قضایی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همکاران، پرونده‌های مانده به حداقل برسد.

وی کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌های قضایی استان را از سیاست های مهم دادگستری استان برشمرد و تصریح کرد: تلاش ما این است با کاهش ورودی پرونده ها، کاهش اوقات رسیدگی وتعیین تکلیف پرونده های قضایی با سرعت بیشتر ومدت زمان کوتاه تری موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: یکی از عللی که موجب نارضایتی مردم از دستگاه قضایی می‌شود کثرت پرونده‌های وارده به محاکم است که نه تنها موجب نارضایتی مراجعان دستگاه قضایی بلکه موجب عدم رضایت کارکنان نیز شده است و وقت و بخش قابل توجهی از ظرفیت نظام قضایی صرف آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: وظيفه همه مسئولين و دست‌اندركاران است كه درجهت کاهش ورودی پرونده‌ها اقدامات شايانی را به عمل آورند، قطعا اين امر يك بسيج عمومی می‌طلبد تا تمامی راهكارهای قانونی به صورت عملی پياده شود و از تمام ظرفيت‌های قانونی موجود كمال بهره‌برداری بعمل آيد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *