رئیس کل دادگستری اردبیل: باید متخلفانی که فرار مالیاتی دارند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند

17:33 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۱۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: ضروری است تا متخلفانی که به روش‌های مختلف سعی در فرار مالیاتی دارند به مراجع قضایی معرفی و مطابق با قانون با آنان برخورد شود.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مناسبت «هفته مالیات» با مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان دیدار کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در این دیدار با تبریک هفته مالیات از اقدامات انجام گرفته در امور مالیاتی استان قدردانی کرده و سپس با تشریح اهمیت مالیات و نقش آن در پیشرفت و آبادانی کشور، بر قانون مداری و فرهنگ سازی مردم تاکید کرد.

 وی افزود: مسلّماً انجام اقدامات فرهنگی در کنار استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری موجب پیشگیری از وقوع جرم در حوزه های مختلف «اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...» می شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در بحث دریافت مالیات اگر شفاف سازی و آگاهی بخشی مطلوب به مردم ارائه شود و مردم واقف باشند که مالیات دریافت شده برای توسعه،  آبادانی و ایجاد زیر ساخت‌های حیاتی هزینه می شود، بی شک مقاومت در پرداخت مالیات‌ها از سوی مردم بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و به سبب آن تسهیل و تسریع در انجام امور تاکید کرد و افزود: بکارگیری فناوری‌های نوین علاوه بر کاهش زمان رسیدگی‌ها درانجام فرایند امور، به طور چشمگیری روزنه‌های فرار متخلفان مالیاتی را می بندد.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو، ادامه داد: بنابراین یکی از ضروریت‌هایی که موجب بهره مندی بیشتر از این ظرفیت می‌شود بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد است که در این زمینه برگزاری دوره‌های مستمر آشنایی کارکنان با سیستم های نوین از عوامل تاثیر گذاری است که باید مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با تاکید بر لزوم نظارت بر زیر مجموعه‌ها، گفت: باید به طور دقیق ،صحیح، عادلانه و قانونی از صنوف مختلف مالیات دریافت شود و ضروری است تا متخلفان به ویژه دانه درشت‌هایی که به روش‌های مختلف سعی در فرار مالیاتی دارند درسریعترین زمان ممکن به مراجع قضایی معرفی و مطابق با قانون با آنان برخورد شود.

وی با بیان اینکه همکاری تمامی دستگاه‌ها با امور مالیاتی استان یک ضرورت است،  تاکید کرد: در صورتی ورود پرونده‌ مربوط به تضییع حقوق بیت المال به سیستم قضایی دستگاه قضا سعی بر رسیدگی در سریعترین زمان ممکن به آن می‌کند.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو افزود: بنابراین در خصوص متخلفان مالیاتی نیز باید امور مالیاتی با حساسیت و دقت تمام  با گزارش تخلف و جدیت آن را پیگیری کند.

در ابتدای این دیدار همچنین مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات دستگاه قضایی؛ از پشتیبانی و حمایت از اقدامات قانونی امور مالیاتی استان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

۵ نفر از مسببان اصلی نزاع دسته جمعی در یکی از محلات اردبیل با دستور قضایی دستگیر شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری مالیات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *