دادستان سمنان: آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت دستگاه قضایی هستند

11:05 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۱۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان سمنان گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر تحت حمایت قانون موضوعه مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دستگاه قضایی نیز خود را حامی سرسخت آنان می‌داند.

خبرگزاری میزان- محمدشریف ابراهیمی در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجمتع فرهنگی مذهبی بیت الزهرا (س) سمنان، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر تحت حمایت قانون موضوعه مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دستگاه قضایی نیز خود را حامی سرسخت آنان می‌داند و با مخالفان و مقابله کنندگان و کسانی که آنها را مورد ایذاء و اذیت قرار دهند به شدت برخورد خواهد کرد و در این خصوص مطابق قانون شعبه خاصی را برای رسیدگی به جرایم مربوط به حوزه امر به معروف و نهی ازمنکر تعیین کرده است.

دادستان سمنان در ادامه توصیه‌های قانونی، مطابق مواد 5 و 6 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب سال 1394 مطرح و حاضرین را به اجرای دقیق آن سفارش و خاطرنشان کرد : همانگونه که آحاد جامعه حق مقابله و رفتار مجرمانه با آمران و ناهیان را ندارند، آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز به هیچ وجه در راستای امر به معروف و نهی از منکر حق رفتار مجرمانه با مردم را نداشته و در صورت ارتکاب رفتار مجرمانه مسئول رفتار خود خواهند بود .

وی تصریح کرد: به عبارتی جان و مال و مسکن و حیثیت و حریم خصوصی و حقوق مردم محترم است و نباید مورد تعرض قرار گیرد مگر اینکه به تجویز قانون باشد .

دادستان سمنان تاکید کرد: بخش‌هایی از ساختمان‌ها که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان ها، هتل ها و بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و در این اماکن توجه خاص به رعایت مقررات شرعی و قانونی کرده و از انجام منکرات جداً خودداری شود.

ابراهیمی مجموعه حمایت های قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله حمایت‌های مندرج در مواد 7 - 9 -13 و غیره را تبیین و تمام مسئولان و آحاد جامعه را به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر فراخواند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *