یک هزار و 326 اثر به دبیرخانه همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی ارسال شد

16:42 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۹۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با برگزاری نخستین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تحول‌آفرینی در نظام ثبتی ایران آغاز شد.

خبرگزاری میزان - عاصف حمدالهی با اشاره به برگزاری همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی در هفته قوه قضاییه اظهار کرد: با برگزاری همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تحول‌آفرینی در نظام ثبتی جمهوری اسلامی ایران، کلید خورد.

دبیر همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی با بیان این مطلب که طی ٢٧ روز، یک هزارو ٣٢۶ ایده به دبیرخانه همایش واصل شده است، گفت: ٧١١ ایده از این تعداد  به مرحله‌ی داوری راه یافتند.

حمدالهی با بیان اینکه سامانه‌ی همایش، به‌صورت دائمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد افزود: هر سه‌ ماه، یک ایده به‌عنوان ایده‌ی برتر انتخاب شده و فرد ایده پرداز  مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی افزود:همه‌ی ایده‌های رسیده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر ایده متناسب و به تفکیک موضوع به معاونت مربوط در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بخش‌های مختلف سازمان، ارجاع می‌شود.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروههای تخصصی در هر معاونت، گفت: با بهره‌گیری از مشاوران و متخصصان با هدف تقویت انگیزه‌ی صاحبان ایده،  ایده‌ها  از حیث اجرا کاملاً دقیق و کارشناسی مورد ارزیابی فنی و تخصصی قرار گرفته تا در صورت قابل اجرا بودن و هم‌خوانی داشتن ایده با سیاست‌های روز و اسناد بالادستی و سند تحول قضایی، در هنگام سیاستگذاری و تدوین لوایح و یا صدور بخش‌نامه و وضع مقررات، آن ایده مورد توجه قرار گیرد.

حمدالهی با بیان این مطلب که در مرحله‌ی بعد،  مخاطره‌های اجرای ایده از هر حیث بازخوانی شده وایده مورد تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی و حقوقی قرار می گیرد افزود: بر اساس خروجی آن تحلیل‌ها، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت سازمان ضمن هماهنگ‌سازی با شرح وظایف قانونی‌اش دقیق نوشته می شود.

 حمدالهی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اگر ایده‌های دریافتی، قابل تجاری‌سازی باشد، برون‌سپاری شده  و  اگر ایده‌ای در مرحله‌ی اجرا نیازمند تعامل با دیگر بخش‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی باشد، تبادل‌نظر شده و  طی تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای نسبت به پیاده‌سازی ایده اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم‌چنین گفت: در انجام‌ فرایند اجرای ایده‌ها، تلاش بر این است که ایده‌پرداز، کاملاً برنامه‌ریزی‌شده در مسیر اجرایی شدن ایده قرار بگیرد و در هر صورت، مجموعه‌ی ایده‌های دریافتی به‌زودی به‌صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *