رئیس کل دادگستری زنجان: نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت مهم و راهبردی است

14:19 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۷۷۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ، نقش مهم و راهبردی است، گفت: اقدام به‌موقع و دقیق نظریه پزشکی قانونی در فرایند دادرسی برای جلو گیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان که با حضور مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور و مسئولان استانی برگزار شد، اظهارکرد: مطابق اصل 156 قانون اساسی وظایف و ماموریت‌هایی به قوه قضاییه محول شده که یکی از محورهای اجرای عدالت است، تحقق این امر نیازمند تشکیلات و تجهیزات بروز است.

رئیس کل دادگستری زنجان نگاه تحولی به قوه قضاییه در دوره جدید با اقدامات خوب و عملیاتی محقق خواهد شد و پزشکی قانونی در جلب رضایت مراجین با ارائه خدمات صادقانه و خالصانه پررنگتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه وجود تشکیلات پزشکی قانونی در تمامی حوزه‌های قضایی استان امری لازم و ضروری است، اظهار کرد: امروز دو شهرستان استان فاقد تشکیلات پزشکی قانونی است که از مسئولان استان و سازمان پزشکی قانونی برای کمک به ایجاد آن درخواست همکاری داریم.

وی با بیان اینکه امر کالبد شکافی روی اجساد صرفا در موارد ضروری انجام شود، تاکید کرد: حفظ حرمت انسان و جسد او نزد خداوند بسیار بالاست؛ بنابراین در انجام معاینات پزشکی بایستی حرمت مسلمانان و انسان‌های مومن رعایت شود.

در این مراسم از خدمات مهرداد ستاره تقدیر و دکتر غیاثی به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *