امیرعبداللهیان: صلح و امنیت در منطقه هدف از سفر به سوریه است

11:06 - 11 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۱۲۹۰
دسته بندی: سیاست
وزیر خارجه به منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه عازم دمشق پایتخت آن کشور شد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان صبح امروز شنبه، به منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی عازم دمشق پایتخت آن کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هدف از سفر به سوریه صلح و امنیت در منطقه است.

وی بیان داشت: در ادامه سفری که ۴ روز پیش به ترکیه داشتم ضروری است که با مقامات سوریه هم مشورت‌هایی را داشته باشیم.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: تحولاتی در منطقه در حال وقوع است که باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند و مانع وقوع بحران جدید در منطقه شویم.

امیرعبداللهیان گفت: بخشی از سفر من به سوریه با این هدف انجام می‌شود که بتوانیم در مسیر استقرار صلح و امنیت در منطقه میان سوریه و ترکیه بعنوان دو کشوری که جمهوری اسلامی ایران روابط مهمی با هر دو طرف دارد قدم برداریم.

مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قوت عمل می‌کنند

وی در بدو ورود به دمشق با بیان اینکه برای حل سوءتفاهم‌ها بین سوریه و ترکیه تلاش می‌کنیم گفت: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قوت عمل می‌کنند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویاً مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به اینکه برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم تجاوز صهیونیست‌ها به تمامیت ارضی سوریه را محکوم کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر بشار اسد به تهران آن را نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور دانست و اظهار داشت: در این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.

وزیر امور خارجه در ادامه سفر به سوریه با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *